ČS oblečením upozorňuje na rizika online nakupování

pátek, 17. února 2023, 06:50 Aktuality, Reklama MediaGuru

Česká spořitelna vytvořila speciální kolekci oblečení, jež upozorňuje na rizika během nakupování a prodeje na internetu.

Kolekcí triček a mikin chce Česká spořitelna upozornit na rizika nakupování a prodeje na online bazarech, zdroj: Česká spořitelna.

Kolekcí triček a mikin chce Česká spořitelna upozornit na rizika nakupování a prodeje na online bazarech, zdroj: Česká spořitelna.

Česká spořitelna připravila kolekci oblečení, jejíž cílem je upozornit na rizika během online nakupování a prodejů. Reaguje tak na rostoucí počet podvodů na internetových bazarech, kde se jen za poslední rok částka, kterou podvodníci z klientů jednotlivých bank vylákali, zdvojnásobila. 

„Být bezpečná a důvěryhodná banka patří mezi základní hodnoty naší značky. Bezpečnost je jedním ze základních pilířů finančního zdraví. Víme, že vůči generickým radám jsou lidé většinou hlušší, nevnímají je. Mohlo by se zdát, že mladých lidí se téma bezpečnosti netýká, ale i mladí patří mezi ohrožené, právě proto, že jsou tak často online. Myšlenku jsme se snažili k mladým lidem dostat formou, která je zaujme a prostřednictvím tváří, kterým naslouchají,“ komentuje Monika Ježková, Digital Engagement Expert, Česká spořitelna. 

Kolekci oblečení vystavila Česká spořitelna prostřednictvím influencerů na online bazarech, zdroj: Česká spořitelna.

Kolekci oblečení vystavila Česká spořitelna prostřednictvím influencerů na online bazarech, zdroj: Česká spořitelna.

Kolekce sestává z mikin a triček s jednoduchými radami, jak ochránit své finance na internetu. Jednotlivé kousky pak byly zveřejněny prostřednictvím influencerů právě na online bazarech, jako je například Vinted. Upozorňuje na časté praktiky podvodníků, například na vyžadování osobních informací po uživatelích, rozesílání internetového odkazu nebo falešné platební brány, do které stačí vyplnit údaje, a následně si podvodníci jednoduše stáhnou peníze z účtu.  

Trička a mikiny jsou ohodnoceny symbolickou částkou 162 tisíc korun. Cílem totiž není produkt prodat, ale zvýšit povědomí o bezpečném nakupování a prodávání online. „Neudělali jsme jen tradiční edukativní kampaň. Věřím, že jsme našli originální způsob, jak zaujmout lidi přímo na platformě, kde k podvodům dochází. Důkazem je pozitivní odezva od komunity. S kolekcí tak máme i další plány,“doplnil Tomáš Novotný, výkonný kreativní ředitel agentury VMLY&R, jež je pod kampaní podepsána. 

-stk-