Ikea podporuje kampaní opětovné používání nábytku

pátek, 17. února 2023, 15:00 Aktuality, Reklama MediaGuru

Ikea spouští dlouhodobou kampaň na téma cirkularity. Cílem je opětovné používání nábytku.

Klíčový vizuál ke kampani Ikea „Nábytek, který se mění spolu s vámi“, zdroj: Ikea

Klíčový vizuál ke kampani Ikea „Nábytek, který se mění spolu s vámi“, zdroj: Ikea

Společnost Ikea startuje dlouhodobou kampaň na téma cirkularity s názvem „Nábytek, který se mění spolu s vámi“. Staví na reklamním spotu, v němž se dívka domnívá, že její pokoj potřebuje radikální změnu, jež bude odpovídat jejímu věku a bude v souladu s odpovědným přístupem vůči životnímu prostředí.

„Domov je jediné místo, kde si lidé mohou sami rozhodnout, co a jak chtějí dělat. A čerpají z něj energii při vytváření lepšího života pro sebe a svou rodinu, ale také pro okolní komunity a planetu. V Ikea dokážeme lidi podpořit, aby si vytvářeli domov, který bude odrážet změny, jež ve svém životě chtějí mít, nebo si domov přizpůsobili. Naše kampaň přispívá ke změně uvažování, protože podporuje lidi v opětovném použití nábytku. Zároveň se jedná o jednu z našich nejrozsáhlejších integrovaných kampaní za posledních pět let,“ říká Charlotte Miles, Country Marketing Manager Ikea pro Česko, Maďarsko a Slovensko.

Kampaň bude k vidění až do konce srpna v televizi, outdooru, kině, na internetu a v místě prodeje. V televizi bude vysílán reklamní spot v délce 20 sekund, součástí jsou však i kratší formáty o délce 15 a 6 sekund. Dále využije landing page, PR aktivity a spolupráce s influencery

Koncept kampaně vytvořila španělská agentura McCann, jež se spolu s agenturami Kaspen/Jung von Matt a Any Group podílela i na kreativě. Rovněž se postarala i o produkci reklamního spotu. PR a influencer marketing má na starosti agentura Adison, sociální sítě Any Group.  Mediální plánování a nákup zajišťuje Dentsu.

Cirkulární přístup Ikea uplatňuje již delší dobu. V roce 2017 spustila projekt Druhý život nábytku, kde si mohou již použité výrobky zákazníci vybrat a zarezervovat i přes internet. Loni prodala Ikea tímto způsobem celkem 7311 výrobků. Dále také nabízí garantovaný odkup dětského nábytku nebo náhradní díly zdarma v obchodních domech, na výdejních místech v regionech i možnost objednat je online. Do roku 2030 budou všechny výrobky Ikea z obnovitelných nebo recyklovaných materiálů a už v prvopočátcích svého návrhu budou koncipovány tak, aby je bylo možné opětovně použít, opravit, najít jim nové využití nebo je snadno recyklovat. 

-stk-