SZIF má nové logo i vizuální identitu od HMS design

neděle, 19. února 2023, 22:15 Aktuality, Marketing MediaGuru

Státní zemědělský intervenční fond představil svou novou vizuální identitu. Jejím autorem je studio HMS design.

Nový logotyp Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF), zdroj: Studio HMS design

Nový logotyp Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF), zdroj: Studio HMS design

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) má nové logo a vizuální identitu,  pod nimiž je podepsáno studio HMS design. To zvítězilo v designérské soutěži organizace Czechdesign.

„Stávající identita nevystihovala charakter Fondu a chyběla jí nadčasovost. Proto jsme se rozhodli najít novou podobu naší prezentace v designérské soutěži,“ komentuje Filip Sova, ředitel Sekce personální, právní a komunikace Státního zemědělského intervenčního fondu, a dodává: „Změna komplexní vizuální identity je v rámci agendy státní instituce velice náročná, její implementace bude tedy postupná.“

Studio HMS design svůj návrh postavilo na typografickém pojetí značky, který navazuje na původní logotyp, liší se však přívětivým detailem v písmeni Z. Grafický prvek tohoto písmene (diagonála) se stává hlavním komunikačním nástrojem celého vizuálního stylu.

Písmeno Z je pro návrh klíčové, neboť určuje celý vizuální styl, značku instituce a vyjadřuje její zaměření. Oblé prvky v písmeni připomínají přírodní tvary jako listy, diagonála vytváří dojem cesty vedoucí mezi poli. S diagonálou si autoři v celé identitě pohrávají, vyplňují ji fotkami, aplikují na sociální sítě. 

Hlavní barvou značky SZIF zůstává zelená Pantone 7482 C, která odkazuje k přírodě a zdůrazňuje zaměření instituce. Vizuální styl je pak založen na barevném odlišení jednotlivých programů. 

„Každému programu jsme přičlenili jednu barvu, která se objeví na všech materiálech, spojených s konkrétním programem. Barevnou škálu jsme rozšířili, aby byla použitelná pro další programy nebo při orientaci v budovách a na výstavních plochách,“ popisují autoři Filip Heyduk, Martin Strnad, Jan Šimsa a Jakub Heyduk ze studia HMS design.

Autoři zvolili základní písmo Brutal Type. „Vzhledem k charakteru značky jsme se rozhodli maximálně zjednodušit práci s typografií a ve všech tiskovinách a dalších aplikacích používáme jedno základní písmo,“ doplňují. 

Porota soutěže složená z odborníků oboru a zástupců zadavatele na návrhu ocenila jednoduchost a věcnost, což přispěje k jeho snadné aplikaci napříč komunikačními kanály.

-stk-