Philips uspěl na Twitchi díky platformě Adlab

čtvrtek, 16. března 2023, 15:10 Aktuality, Reklama, Internet & Mobil MediaGuru

Zkušenost značky Philips ukazuje, jak lze využít platformu Adlab od společnosti Cavea k nativní reklamě na Twitchi.

Ukázka z kampaně značky Philips na Twitchi, zdroj: OMG

Ukázka z kampaně značky Philips na Twitchi, zdroj: OMG

Jak se mohou inzerenti dostat na platformu Twitch nativní a nerušivou cestou, která je zároveň imunní vůči adblocku? Jednu z možností přináší platforma Adlab od společnosti Cavea, která v sobě snoubí dvě disciplíny – display a influencer marketing. Tento digitální kanál nedávno otestovala Omnicom Media Group ve spolupráci s klientem Philips.

Adlab je marketingovým nástrojem pro reklamu v gaming live streamech na Twitchi. Jeho přínos spočívá v kombinaci display reklamy a influencer marketingu – automaticky totiž dokáže propojit desítky streamerů na danou reklamní kampaň a zajistit jak dostatečný dosah v rámci unikátní cílové skupiny, tak zároveň i autentičnost a efektivitu díky zapojení ze strany influencerů.

Philips se rozhodl využít služby Adlab od firmy Cavea, aby efektivně zacílil svou kampaň na mladé a zejména mužské publikum. Z následného briefu bylo zvoleno 27 streamerů, kteří vytvořili mix pro relevantní, ale zároveň dostatečně diverzifikované publikum na Twitchi, který globálně eviduje 78 % mužské zastoupení ve věku do 35 let. Philips také poskytl grafické podklady a Cavea připravila kreativní 20vteřinový vizuál, který běžel v hodinové frekvenci na gaming live streamech vybraných mikroinfluencerů. Zpětná vazba od streamerů zúčastněných v kampani byla velmi pozitivní. Většina z nich zároveň dobrovolně podporovala reklamu v podobě zmínek či vybídnutí jejich sledujících k prohlédnutí produktu pod odkazem v live chatu, což ve výsledku zajistilo nadprůměrné CTR a množství prokliků. „Spokojenost ze strany klienta dokazuje následné prodloužení kampaně mezi březnem až červnem 2023, kde zároveň probíhají i různé aktivity v podobě product placementu,“ uvedl Ondřej Suchý, Business Development Manager Cavea.

„Neustále hledáme způsoby, jak oslovit mladé mužské publikum. Adlab se ukázal jako účinný nástroj, jak se k nim dostat kreativním a nativním způsobem,“ dodal Petr Weida, Sr. Media Manager CEE, Philips.

„Adlab jsme na začátku spolupráce vnímali jako jednu z alternativních cest, jak oslovit mladou cílovou skupinou v prostředí gamingu, přičemž nám šlo především o budování brandu. Výsledky kampaně nás však příjemně překvapily i z pohledu výkonových metrik, kde Adlab směle konkuroval již tradičním konverzním kanálům. Jsme zvědaví, co spolupráce přinese v tomto roce,“ hodnotí kampaň Michal Blažek, Senior Digital Media Planner, OMG Digital.

-mav-