Nova a Prima měly v prvním čtvrtletí nejvyšší podíly na GRP

úterý, 11. dubna 2023, 07:20 TV, Reklama MediaGuru

Podíly subjektů na reklamním televizním trhu podle doručených GRP se v prvním čtvrtletí 2023 neměnily.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Tuzemské televizní stanice doručily v prvním čtvrtletí 2023 na reklamním televizním trhu jen velmi mírně nižší počet GRP než ve stejném období o rok dříve (-1,5 %). Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova Group, nejvyšší meziroční nárůsty si ve sledovaném období připsaly Atmedia a ostatní televizní stanice, mezi nimi především Televize Seznam. Ukazují to data z monitoringu ATO-Nielsen Admopshere.

Nejvíce GRP doručily v prvním čtvrtletí hlavní stanice Nova a hlavní kanál Prima. Následují s odstupem Prima Krimi, Prima Max, Nova Cinema, Prima Cool a další stanice. 

Podle neveřejných informací se televizní reklamě v prvním čtvrtletí roku 2023 dařilo a v meziročním srovnání hrubých ceníkových cen si udržovala nárůst v řádu vyšších jednotek procent. 

Podíl obchodních sítí na doručených GRP v 1. čtvrtletí 2023

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, 1.1.-31.3. 2023, TV spoty a sponzoring, spočítáno pro nákupní CS uvedených subjektů, tj. ČT 15+, Media Club, Atmedia 15-69 a Nova Group 15-54

Zastupitelství Media Club (stanice skupiny Prima, Barrandov, Óčko a některé další tematické kanály) zaznamenaly v prvním čtvrtletí 2023 nejvyšší podíl v celodenní sledovanosti v diváckých kategoriích 15+ a 15-69. V divácké skupině 15-54 vykázala nejvyšší podíl skupina Nova.

Podíl obchodních sítí (%), 1.1.-31.3. 2023, celý den

celý den 15+ 15–54 15–69
Media Club 31,44 27,18 29,83
ČT celkem 31,25 27,09 29,13
Nova Group 26,59 33,53 29,49
Atmedia 5,12 5,04 5,54

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV živě+TS0-3 ke dni 9.4. 2023

ČT udržela podíl nad 30 % i v březnu, posílila Nova

úterý 4. dubna 2023

-mav-