Sledovanost esportů v Česku po pandemii neklesá

pondělí, 10. dubna 2023, 08:30 Internet & Mobil MediaGuru

V součtu strávili diváci v roce 2022 u českých esportových soutěží srovnatelný čas jako v roce 2021. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Sledovanost jedenácti největších esportových soutěží v Česku meziročně zůstává téměř beze změny i přes to, že byla opět otevřená sportoviště a další živé akce. Vyplývá to z roční analýzy trhu od České asociace esportu. V součtu strávili diváci v roce 2022 u českých esportových soutěží srovnatelný čas jako v roce 2021 (meziročně pokles o 0,35 %). Průměrný počet diváků se ale zvýšil, a to o více než 7 %.

Do zprávy je zahrnuto jedenáct největších českých soutěží od osmi organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2022. Studie porovnává soutěže v celkem sedmi metrikách, které zahrnují výsledky ve sledovanosti na platformě Twitch, mediální pokrytí a reflektují také celkovou výši prize poolu.

Ve čtyřech ze sedmi sledovaných metrik se nejvýše umístilo MČR, které pořádá agentura PLAYzone. Nejvyšší počet článků a hodnota GRP byla naměřena u Sazka eLeague. Nejvyšší průměrný počet diváků měl turnaj Prague Champs, který nabídl menší počet přímých přenosů, během nichž si ale držel vysokou sledovanost.

Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se stal FPS titul Counter Strike: Global Offensive, za ním se umístila MOBA hra League of Legends. Ostatní hry mají velký odstup. 

„Každoroční analýza trhu patří mezi důležité aktivity České asociace esportu. Díky ní mají partneři přehled o tom, jaké soutěže v Česku probíhají. Na základě vybraných metrik je dokážou porovnat a představit si jejich velikost i bez osobní zkušenosti. Letos bych ale vypíchl zjištění, že esport si své diváky u online přenosů drží i přes to, že se opět naplno otevřely sportovní i esportové eventy. V minulých letech jsme viděli obrovské skoky ve sledovanosti. Jsem rád, že noví fanoušci u esportů zůstali,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. V tomto ohledu jsou roky 2021 a 2022 velmi podobné. Počet článků klesl o 3,8 %, hodnota AVE ale meziročně stoupla o 9 % a o 1,4 % klesla souhrnná hodnota GRP.

Výrazně si na odměnách polepšili hráči. Souhrnná finanční dotace soutěží se zvýšila o téměř 150 % a vůbec poprvé v historii překročila 10 milionů korun.

Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách

  • Nejvyšší počet odsledovaných hodin na Twitchi: MČR – 686 830 hodin
  • Nejvyšší průměrný počet diváků na Twitchi: Prague Champs – 2 433 diváků
  • Nejvyšší počet současně sledujících diváků na Twitchi: MČR – 16 830 diváků
  • Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLeague – 1 293 článků
  • Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: MČR – 32,06 milionu korun
  • Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstupů: Sazka eLeague – 963,16 GRP
  • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): MČR – 5 175 000 korun.

-mav-