Toyota si připomíná uplynulých 30 let na českém trhu

sobota, 8. dubna 2023, 08:45 Marketing, Aktuality MediaGuru

Toyota letos slaví 30 let na českém trhu. Oslavy budou probíhat po celý rok, vzpomínat se bude na nejprodávanější modely, vývoj pohonů i showroomů.

Zdroj: Toyota

Zdroj: Toyota

V letošním roce slaví Toyota 30 let na českém trhu. Výročí si bude připomínat i v marketingu, PR a na eventech. „Oslavy 30 let bychom chtěli rozdělit do celého roku. Kromě tradičních reklamních formátů chystáme i řadu témat v rámci PR komunikace. Rádi bychom zavzpomínali na nejprodávanější modely, vývoj prodejů jednotlivých pohonů nebo se podívali na to, jak vypadaly naše první showroomy v kontrastu s tím, jak moderní jsou dnes,“ popisuje ředitel marketingu společnosti Toyota ČR Michal Velička. 

Za prvních 30 let Toyota také děkuje svým dlouholetým zákazníkům  v aktuální kampani, která podporuje model Yaris GR Sport. „Pro zákazníky jsme připravili i speciální akční nabídku, která spočívá v 30% slevě na pakety výbav, vybrané příslušenství a do našeho e-shopu. Tu komunikujeme v online a na našich kanálech,“ dodává Velička. Kromě toho chce automobilka na sociálních sítích založit klub nejvěrnějších majitelů vozů Toyota, kteří s nimi mají nejvíc najeto, a také vyzpovídat i své dlouholeté zaměstnance. 

Kromě propagace nových modelů, které tento rok přicházejí na trh, plánuje Toyota pokračovat v edukaci ohledně alternativních pohonů, ať už se jedná o hybridní, bateriové, nebo vodíkové. „Letos bychom rádi na začátku podzimu uspořádali druhý ročník naší roadshow, na které se mohou zákazníci seznámit se všemi našimi nízkoemisními pohony na jednom místě. A to interaktivní formou, za přítomnosti technických expertů a s možností testovacích jízd. Roadshow plánujeme v našich showroomech po celé ČR a bude podpořena i v marketingové a PR komunikaci,“ přibližuje Michal Velička. 

Toyota bude sázet stejnou měrou jako loni na televizní reklamu, a to konkrétně na stanicích skupiny Prima, a na internetu. „Televizní kampaně jsme více rozložili do celého roku a doplňuje je celoroční přítomnost v onlinu. V rámci regionů pak mediamix doplňují rádiové spoty,“ vysvětluje Velička s tím, že čím dál větší důraz klade automobilka i na vlastní lokální obsah a jeho propagaci v digitálním prostředí a na vlastních kanálech, jako je například magazín Toyota Life a na sociálních sítích. Výše marketingových investic bude přitom podobná jako v loňském roce.

Minulý rok byl přitom pro české zastoupení Toyoty i značky Lexus nejúspěšnějším v jejich třicetileté historii. Toyota meziročně zvýšila prodej o 15 procent na 13728 vozů, Lexus rostl s 881 registracemi o 60 procent na prémiovém trhu. Toyota se tak stala čtvrtou nejprodávanější značkou v Česku a v růstu pokračuje i v letošním roce, kdy je podle předběžných údajů za tři měsíce s více než 4600 prodanými vozy na třetí pozici na trhu s podílem přes 8,2 procenta.

-stk-