Kampaň Zastav násilí komunikuje možnosti terapie

středa, 9. srpna 2023, 17:20 Aktuality, Reklama MediaGuru

Liga otevřených mužů s dalšími organizacemi odstartovala kampaň Zastav násilí, jež zvyšuje povědomí o terapii s původci násilí.

Vizuál ke kampani Zastav násilí, zdroj: Liga otevřených mužů

Vizuál ke kampani Zastav násilí, zdroj: Liga otevřených mužů

Startuje kampaň Zastav násilí, pod níž je podepsána Liga otevřených mužů (LOM) s dalšími českými organizacemi. Jejím cílem je zvýšit povědomí celé populace i odborné veřejnosti o dostupnosti a charakteru terapeutických programů pro osoby dopouštějící se násilí v blízkých vztazích 

Klíčovou součástí kampaně je web www.zastavnasili.cz, který obsahuje důležité informace, mapu podpory i online test pro lidi, kteří chtějí vědět, zda mají s násilím problém. Hlavní sdělením kampaně je: „Bez práce s osobami, které se násilí dopouštějí, nelze tento problém úspěšně řešit.“

„Kromě informování veřejnosti nám v kampani jde také o aktivizaci cílové skupiny, jejíž jádro tvoří zejména muži, kteří se dopouštějí násilí na svých blízkých nebo se obávají, že by se mohli násilí dopustit. Toto násilí může být fyzického, psychického i sociálního charakteru, zpravidla směřuje k blízkým osobám a má destruktivní vliv na mezilidské vztahy. Může jít i o epizodické výbuchy vzteku doprovázené násilným chováním nebo méně hrubé formy násilí, které lze často ještě v rané fázi a prostřednictvím cílené terapeutické práce či poradenství řešit a dostat pod kontrolu, aniž by došlo k eskalaci problému,“ vysvětluje Josef Petr, odborný garant programu z LOM.        

„Pro kampaň Zastav násilí jsme záměrně vybrali provokativní vizuály s typograficky výraznými ‚hláškami’, které často používají původci násilí ve vypjatých momentech. Chceme společnost trochu probudit a upozornit na to, že násilí se může odehrávat skutečně blízko. Rádi bychom tuto problematiku destigmatizovali a nasměrovali lidi, kteří se s násilím setkávají osobně, k terapeutické pomoci,“ doplňuje Josef Petr 

Cílovými skupinami kampaně jsou potenciální klienti terapeutických programů a jejich blízcí, odborníci, kteří se chtějí podílet na rozvoji a systémovém ukotvení tématu a další důležití aktéři (politici, média, donoři…), kteří mohou napomoci dalšímu šíření a udržitelnosti terapeutických programů.

Kampaň je financována z Norských fondů a spolupracují na ní kromě Ligy otevřených mužů také organizace, které se práci s původci násilí v ČR věnují: Diakonie ČCE-SCPS, Intervenční centrum Praha, Violence OFF a Pro Dialog, Spondea, Persefona, Tvá volba, Krizové centrum Jihlava a Intervenční centrum Kladno. 

-stk-