Atmedia od svého začátku zdvojnásobila TV kanály i podíl na trhu

čtvrtek, 14. září 2023, 06:55 TV MediaGuru

Atmedia si letos připomíná 15 let své existence. Podíl na trhu i počet zastupovaných stanic má dnes dvojnásobně vyšší než na svém začátku.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Mediální zastupitelství Atmedia zdvojnásobilo za dobu své existence počet zastupovaných stanic i podíl na trhu. V roce 2009 Atmedia obchodně zastupovala 12 měřených tematických TV stanic, dnes jich má v portfoliu 24. S některými z nich přitom spolupracuje od svého založení. Jde například o AMC Networks nebo The Walt Disney Company. „V průběhu let jsme do portfolia zařazovali nové a nové kanály, nejen placené, ale také volně šířené,“ popisuje Michaela Suráková, managing directorka Atmedia. Největší zastoupení v portfoliu Atmedia mají filmové a seriálové televizní stanice následované dokumentárními, sportovními nebo dětskými kanály.

Většinu portfolia společnosti tvoří lokalizované televizní stanice nadnárodních televizních skupin, které potřebují partnera, jenž by jim pomohl nejen s prodejem reklamního prostoru, ale také s orientací na českém TV trhu.

Vedle dvojnásobného nárůstu počtu zastupovaných tematických TV stanic se Atmedia podařilo také více než dvojnásobně navýšit svůj podíl na sledovanosti. Zatímco v roce 2010 měly tematické TV stanice Atmedia 2,6% podíl na sledovanosti v CS 15–69 let, v letošním roce je to 5,8 %. Společně měsíčně osloví 5,4 milionu televizních diváků starších čtyř let, kteří jejich sledováním tráví v průměru 1 hodinu a 12 minut denně.

Vývoj podílu Atmedia v letech 2009-2023, zdroj: ATO-Nielsen, 15-69, celý den

Vývoj podílu Atmedia v letech 2009-2023, zdroj: ATO-Nielsen, 15-69, celý den

V roce 2010 představila Atmedia způsob prodeje reklamního prostoru formou balíčků tematických TV stanic. Zadavatelům tak nabídla možnost oslovit různé cílové skupiny diváků.

Zastupované stanice Atmedia

České televizní stanice

  • Rebel
  • Relax
  • CS Film
  • CS History
  • CS Mystery
  • Seznam.cz TV

Nadnárodní TV skupiny

Warner Bros. Discovery

  • Discovery Channel
  • Eurosport 1
  • TLC 

AMC Networks

  • AMC
  • Film+
  • Minimax
  • Spektrum
  • Spektrum Home
  • Sport 2
  • TV Paprika

Canal+

  • Canal+ Action
  • FilmBox
  • FilmBox Stars

The Walt Disney Company

  • Disney Channel
  • National Geographic

Antenna Group

  • AXN 

Skupina Joj

  • Joj Family
  • Joj Cinema

Atmedia vstoupila na český trh v roce 2008 jako mediální zastupitelství tematických televizních stanic. V roce 2009 se zapojila do oficiálního elektronického měření TV sledovanosti a začala prodávat reklamní prostor na oficiální TV měnu – GRP.

„V té době byly v měření TV sledovanosti jednotky televizních stanic, především velkých komerčních TV skupin. Naším vstupem na český trh jsme cestu k reklamním investicím ze strany zadavatelů reklamy otevřeli také menším stanicím, především těm placeným,“ uvedla Michaela Suráková. „V začátcích s námi spolupracovala pouze pětina zadavatelů TV reklamy. Dnes jsme součástí dvou třetin všech reklamních kampaní a tematické TV stanice z našeho portfolia jsou standardní součástí mediamixu zadavatelů TV reklamy,“ popisuje dále Suráková. Dodává, že za posledních 15 let Atmedia odvysílala přes 30 milionů TV spotů a natočila okolo 800 tisíc GRPů.

TOP 10 stanic Atmedia s největším podílem na sledovanosti

  15-69 (shr %)
Seznam.cz TV 1,59
JOJ Family 0,89
FilmBox 0,53
CS Film 0,30
AMC 0,28
Film+ 0,27
Eurosport1 0,26
CS Mystery 0,26
JOJ Cinema 0,18
National Geographic 0,18

Zdroj: ATO-Nielsen, TV živě+TS0-3 ke dni 13.9. 2023, 1.1. - 12.9. 2023, 15-69, celý den

Stanice Atmedia je možné nakupovat přímo přes Atmedia nebo v balíčku v rámci nabídky zastupitelství Media Club. V současnosti Atmedia nabízí čtyři obchodní balíčky a prodává reklamní prostor na dvě cílové skupiny diváků – 15–69 a 4–14

-mav-