Čedok nasazuje kampaň s perníčkem, využívá také AI

neděle, 24. září 2023, 07:20 Aktuality, Reklama MediaGuru

Cestovní kancelář Čedok představila novou kampaň s využitím AI, kterou podporuje prodej zájezdů do exotických destinací.

Klíčový vizuál kampaně Pečte na zimu!, zdroj: Čedok

Klíčový vizuál kampaně Pečte na zimu!, zdroj: Čedok

Cestovní kancelář Čedok představila novou kampaň, která propaguje lety do exotických destinací v zimním období. V kampani hraje hlavní roli animovaný perníček a slogan „Pečte na zimu!“. Na kampani Čedok spolupracoval s agenturami Ogilvy Performance Marketing ze skupiny WPP a YDEAL a poprvé v historii cestovní kanceláře pro tvorbu vizuálů využili také AI.

Kampaň je postavená na vánoční animované postavičce perníčku, který cestovatele láká na odjezd do exotických destinacích v zimních měsících. Lidé se tak mohou podívat například na Srí Lanku, Madagaskar, Zanzibar, do Dominikánské republiky, Keni či Ománu. „Zájezdy do exotiky a přímé lety Dreamlinerem se staly v posledních třech letech naší vlajkovou lodí, proto spouštíme před zahájením další zimní sezony novou marketingovou kampaň, ve které se zaměříme na jednotlivé destinace, ale také na hlavní důvody, proč lidé chtějí cestovat v zimě do zahraničí. Vyhnout se alespoň na chvíli chladnému počasí, načerpat energii a utéct i před vánočním shonem,“ vysvětluje Edita Rendlová, ředitelka prodeje a marketingu Čedoku.

Novou kampaň bude Čedok komunikovat od září až do konce zimní sezony a objeví se v televizi, rádiu, v tištěných médiích, na LCD obrazovkách nebo také v metru. Lidé se s ní však nejčastěji setkají v online komunikaci, která je soustředěna na webové stránky či na sociální sítě. Kampaň poběží také prostřednictvím bannerové reklamy, kterou koordinuje programatickým nákupem tým Ogilvy Performance Marketing.

V rámci kampaně Čedok poprvé využil také AI. „Naším cílem bylo vytvořit reklamu na různé cílové skupiny, která bude milá, zaujme a odliší Čedok od konkurence, což v tomto segmentu není jednoduchý úkol. Proto jsme hledali způsob, jak vnést do typických scén s plážemi, mořem a palmami trochu vtipu. Vznikl nápad se zimní postavičkou, která si stejně jako turisté užívá dovolenou na pláži. Z nich nakonec vyšel perníček jako hlavní hrdina kampaně. Navíc jsme si při tvorbě pomohli umělou inteligencí. Je to druhá televizní reklama, kde jsme využili AI, ale poprvé s nástroji, které na trhu před půl rokem ještě vůbec neexistovaly,“ doplňuje Vít Kozikowski, Art Director agentury YDEAL a Petr Struna, Managing Director z Ogilvy Performance Marketing.

-tšl-