Nový ředitel ČT Souček představil manažerský tým, vrací se Štern

pondělí, 4. září 2023, 10:55 TV, Lidé MediaGuru

Nově zvolený generální ředitel České televize Jan Souček představil složení svého manažerského týmu.

Jan Souček na tiskové konferenci, na které představuje manažerský tým, zdroj: MediaGuru.cz

Jan Souček na tiskové konferenci, na které představuje manažerský tým, zdroj: MediaGuru.cz

Nastupující generální ředitel České televize Jan Souček představuje na tiskové konferenci manažerský tým, s kterým chce naplňovat svou vizi směřování České televize. Svého mandátu se ujme od 1. října 2023.

Oficiálně jsou zatím známy odchody ředitele zpravodajství Zdeňka Šámala a ředitele divize korporátních vztahů, komunikace a obchodu Víta Koláře.

V nejužším vedení ČT někteří stávající manažeři zůstávají, Souček také představil nová jména a informoval o zřízení nových divizí. 

Obsazení manažerských pozic vypadá následovně:

Jan Maxa, stávající šéf vývoje nových formátů, nastoupí do čela nové divize Digitální služby (zahrne platformu iVysílání a další produkty). „Chceme digitál posílit na druhý zásadní pilíř distribuce ČT,“ předeslal Maxa. iVysílání má být páteřní službou, k dalším klíčovým produktům mají patřit weby ČT sport, ČT24, Déčko či specializovaný ČT edu. Počítá se s rozvojem aplikací pro chytrá zařízení, zvýšení investic do digitálního obsahu a intenzivnější prací se sociálními sítěmi.

Tereza Polachová (do roku 2022 producentka HBO Europe) nastupuje na nově zřízenou divize Obsah. Do ČT přichází zvenčí a v zásadě zaujímá post, který dosud patřil Janu Maxovi. V ČT chce hledat nové cesty pro původní tvorbu, která nemá být zaměnitelná s komerčními TV. Zaujmout chce i mladé diváky a přeje si, aby ČT zůstala otevřená novým tvůrcům.

Petr Mrzena, dosavadní výkonný ředitel ČT24, se stane novým ředitelem divize Zpravodajství a publicistiky (nahrazuje Zdeňka Šámala). Důraz chce klást na profesionalitu a věcnost vysílaných informací. Víc chce do vysílání zapojit regionální studia, zavést kontinuální vysílání do nočních hodin a zamýšlí vytvořit několik nových formátů. Rozvíjet chce i investigativní žurnalistiku. Vzniknout má nová mobilní aplikace a ve vývoji je také společný servis s dalšími médii veřejné služby. Chce zvýšit podíl žen na 50 % ve vysílání i v redakcích.

Milan Fridrich zůstává programovým ředitelem (ředitel divize Program) a do jeho struktury patří pět kanálů, z nichž má každý svého manažera. Jsou jimi za jednotlivé kanály:

  • ČT1: Jiří Kokmotos, dosud vedoucí programu ČRo Brno.
  • ČT2: Jan Štern, bývalý producent, který se tak do managementu ČT vrací.
  • ČT art: Tomáš Motl (dosavadní šéf kanálu ČT art)
  • ČT:D: Petr Koliha (dosavadní šéf kanálu ČT:D)
  • ČT sport: Jiří Ponikelský (dosavadní šéf kanálu ČT sport)

Kanál ČT2 se má podle Milana Fridricha posunout a stát se prestižním vzdělávacím a kulturním kanálem, vrátit chce do vysílání satiru, hloubkové rozhovory a dokumenty. ČT art má víc klást důraz na kulturní trendy. Plánuje se i návrat ČT3 (nejdříve v průběhu roku 2024), ale v trochu jiné podobě než retro kanálu. 

Novou tváří v managementu ČT je šéf divize korporátních služeb Michal Fila. Do jeho kompetence spadá obchod, komunikace interní a externí a marketing. Poslední dva roky byl mluvčím a vedoucím interní a externí komunikace poskytovatele úvěrů Home Credit ze skupiny PPF, v ČT pracoval v letech 2005 - 2001 jako editor a moderátor ČT24. Chce z ČT udělat prestižní zaměstnanecké místo a také výrazně se zaměřit na interní komunikaci se zaměstnanci.  

Za marketing ČT bude nově zodpovídat Štěpánka Sunková (v ČT od roku 1998). Obchodním ředitelem zůstává Hynek Chudárek. Manažerkou oddělení Lidské zdroje je Petra Lautnerová.

Výrobu i nadále povede Václav Myslík, divizi Technika Michal Kratochvíl a Finance David Břinčil.

Nastupující generální ředitel v úvodu sdělil, že jeho základním úkolem je udržet a posílit pozici ČT jako nejrelevantnějšího audiovizuálního média v ČR nejen na poli zpravodajství, ale i dramatiky či publicistiky. ČT má být také silným médiem v digitálním prostředí. 

Průběh tiskové konference je možné prohlédnout si ve videostreamu ČTK níže. 

Zdroj: ČTK

ČT zamýšlí zlepšit personalizaci a využití uživatelských účtů a posílit platformu divize Digitálních služeb jako klíčový kanál pro distribuci obsahu ČT. Souček zdůraznil, že investice do online obsahu budou zvýšeny, do popředí zájmu ČT chce dostat uživatelský komfort a prioritou bude i lepší dostupnost archivního obsahu. „Chceme hledat nové cesty, utvářet trendy a posouvat laťku diváckých očekávání výš. Srdcem naší vlastní tvorby zůstane veřejná služba,“ prohlásil Jan Souček.

Vývoj obsahu bude reflektovat aktuální společenské a ekonomické otázky, ať už jde o sociální nebo ekologická témata. ČT se bude snažit přitahovat mladší publikum a spolupracovat s novými tvůrci. Strategické směřování se také zaměřuje na jasné definování programových formátů v souladu s očekáváními socioekonomických skupin, na které dané kanály cílí. Tomu by mělo pomoci i personální posílení týmu tvořícího program ČT o dva manažery kanálů ČT1 a ČT2. Jejich úkolem bude intenzivní komunikace s vývojem tak, aby vznikaly mnohem přesnější definice poptávky po jednotlivých programových formátech, zaznělo na tiskové konferenci nového generálního ředitele.

Vizitky členů manažerského týmu ČT jsou k dispozici v souboru níže.

-mav-