Spořitelna chce kampaní snížit škody v kyberprostoru

úterý, 12. září 2023, 10:10 Aktuality, Reklama MediaGuru

Česká spořitelna spouští svou dosud největší kampaň na kyberbezpečnosti. Cílem je snížit objem škod klientů.

Klíčový vizuál ke kampani České spořitelny se zaměřením na kyberbezpečnost, zdroj: Česká spořitelna

Klíčový vizuál ke kampani České spořitelny se zaměřením na kyberbezpečnost, zdroj: Česká spořitelna

V rámci svého komunikačního konceptu #Silnější startuje Česká spořitelna svou dosud největší kampaň se zaměřením na kyberbezpečnost. Investuje do ní vyšší desítky milionů korun. 

Ve třech navazujících částech kampaň upozorní na tři aktuálně nejrozšířenější kyberútoky – falešné investice, sociální manipulace a zneužití osobních údajů. Kampaň přitom pracuje se sérií televizních spotů, v nichž se postava jménem Sára snaží poradit svým rodinným blízkým, jak nenaletět podvodníkům. Součástí jsou i sponzorské vzkazy a také čtyři dvouminutové televizní minipořady v České televizi, které ukazují skutečné příběhy Čechů, kteří se obětí kyberpodvodníků stali. 

V online prostoru připravila Česká spořitelna ve spolupráci s Českou bankovní asociací edukační web www.chrantesvepenize.cz, na nějž odkazuje v rámci aktuální kampaně. Na něm jsou k dohledání konkrétní rady, jak rozpoznat kyberpodvody a jak se proti nim bránit. Dále v komunikaci využívá reklamu v klasických tištěných médiích a v dopravních prostředcích.

Meziročně se České spořitelně podařilo snížit objem klientských škod u dokonaných kybernetických útoků o téměř polovinu. Cílem aktuální kampaně je pokračovat v edukaci klientů a dále snižovat objem škod. „Fakt, že se nám daří snižovat objem škod klientů v důsledku kyberpodvodů, je výsledkem systematického postupu proti kyberkriminalitě, který zahrnuje zejména kontinuální osvětovou komunikaci, nový systém detekce podvodných plateb využívající prvků umělé inteligence, a také speciální Kyberteam, který pečuje o klienty, u nichž akutně hrozí, že se stanou obětí kyberpodvodu, či se jí již stali,” říká Petr Zíma, manažer České spořitelny pro klientskou bezpečnost a bankovní identitu.    

„Chceme snižovat počty podvedených a zvyšovat počty uvědomělých lidí, kteří už neříkají jen ‚mně se to stát nemůže’, ale naopak praktiky šmejdů znají, prokouknou je a úplně nejlépe své znalosti posílají dál, čímž učí, a tak i chrání své blízké,” dodává Monika Hovorková, která v České spořitelně odpovídá za značku a komunikaci. 

Kreativu kampaně připravil tým pod vedením Tomáše Novotného a Jakuba Hereše z VMLY&R a Terezy Svěrákové a Tomáše Dvořáka z OAK Prague. Spot produkovala společnost Creative Embassy v čele s režisérem Janem Švejkarem. Na přípravě webových stránek se podílela agentura Wunderman Thomson Prague. 

-stk-