Drbna.cz rozšířila tým, zavedla i placené členství

pondělí, 9. října 2023, 14:20 Internet & Mobil, Lidé, Aktuality MediaGuru

Zástupcem šéfredaktora titulů Drbna.cz je Jakub Bartoš, do obchodního týmu přišel František Leština. Drbna zároveň uvedla několik novinek.

Jakub Bartoš, zdroj: Trima News

Jakub Bartoš, zdroj: Trima News

Narůstající agenda regionálních zpravodajských portálů Drbna.cz společnosti Trima News je důvodem zřízení nové pozice zástupce šéfredaktora vydavatelství. Tím se v polovině letošního roku stal Jakub Bartoš

Jakub Bartoš před příchodem do Trima News pracoval v jihočeské redakci MF Dnes, mimo jiné působil také jako externí redaktor pro Aktuálně.cz či reportér pro pořad Survivor Czechia/Slovakia 2023.

Vydavatelství také v létě rozšířilo obchodní divizi, kterou nově doplnil key account manager František Leština z vydavatelství Mafra.

František Leština, zdroj: Trima News

František Leština, zdroj: Trima News

Novinkou je také podcast Pavlač, který od září letošního roku Drbna.cz spustila. První díl je na platformě Spotify, Apple podcast a YouTube.

Novou verzi má i mobilní aplikace. Ta je ke stažení pro mobilní telefony s operačními systémy iOS a Android. V aplikaci uživatelé najdou funkci Drbnito. Přes formulář mohou kontaktovat redakci, které stejnou cestou lze poslat například fotografii aktuálního dění.

Všichni registrovaní čtenáři mohou také přes uživatelský profil a funkci „Napsat článek“ vkládat vlastní články do sekce blogů. Každý registrovaný uživatel může zároveň využívat darkmode nebo si nastavit newslettery, které chce nebo naopak nechce odebírat.

„Čtenářům, kteří chtějí podpořit nezávislé zpravodajství nebo je jen obtěžují reklamy, nabízíme také velmi dostupné placené členství,“ doplňuje jednatel společnosti Trima News Matěj Matoušek.

Výsledky nedávného nezávislého dotazníkového šetření ukázaly, že 83 procent čtenářů Drbny důvěřuje tomu, co na Drbně čte. „Důvěryhodnost našeho zpravodajství je pro nás klíčovou charakteristikou naší značky. Zjištění, které vzešlo z průzkumu nás motivuje pokračovat dále v tom, co děláme. Výsledky totiž hovoří za vše, posilují naše sebevědomí a potvrzují, že jsme médium, které má za sebou dobře a kvalitně odvedenou práci,“ uvedl vydavatel Libor Matoušek.

Zmíněné dotazníkové šetření bylo nejširším a nejhlubším v celé historii Drbny. Vzniklo v rámci projektu Digital Revenue Launchpad, který je financován společností Google a jeho součástí byly konzultace s odborníky z Financial Times.

-mav-