Penny zavádí cirkulární systém sdílených POS stojanů

pondělí, 30. října 2023, 06:50 Aktuality, Retail, Reklama, Udržitelnost MediaGuru

Zavedením sdílených POS stojanů na jednotlivé produkty plánuje Penny výrazně snížit papírový odpad na svých prodejnách.

Penny testuje sdílené POS stojany ve spolupráci se společností Nestlé a její značkou Kofila, zdroj: Penny.

Penny testuje sdílené POS stojany ve spolupráci se společností Nestlé a její značkou Kofila, zdroj: Penny.

Penny zavádí společně s Nestlé sdílené POS stojany na jednotlivé produkty , s nimiž chce výrazně snížit papírový odpad na svých prodejnách. Testuje je nyní na 10 prodejnách s cílem nahradit v budoucnu klasické papírové stojany na produkty stojany na opakované použití.

„Používáme sdílený systém palet a víme, jak je nejen efektivní, ale v důsledku také šetrný k přírodě. Proto jsme rádi, že díky spolupráci s Nestlé Česká republika a společností Circu.eu můžeme jako první v retailu na našem trhu využít také řešení sdílených POS stojanů. V současné době denně likvidujeme stovky papírových stojanů od promovaných produktů. A nejde jen o úsporu papíru a snížení naší ekologické zátěže přírody, ale také o úsporu času našich zaměstnanců, ať už přímo na prodejnách, nebo v logistice, i snazší manipulaci,“ popisuje Tomáš Kubík, vedoucí komunikace Penny. 

Cirkulární POS stojany fungují na podobném sdíleném systému jako CHEP nebo LPR palety. Stojan se z prodejny vrací zpět k výrobci, který jej následně může pronajmout jinému dodavateli. Po vyprodání zásob se stojany složí, aby zabraly minimum místa. Následně pokračují do centrálního skladu, kde se očistí, opraví a připraví k dalšímu použití. Studie životního cyklu (Life Cycle Assessment – LCA), kterou si Nestlé nechalo zpracovat u LCA Studia, srovnává environmentální dopady kartonových a cirkulárních stojanů, přičemž cirkulární (drátěný) stojan z pohledu celkové environmentální zátěže na životní prostření vychází až pětkrát lépe než stojan kartonový. 

Sdílené stojany jsou drátěné konstrukce, která je uchycena na normované čtvrt paletě, a mají vyměnitelný branding. Stojan má také zvýšenou nosnost pro prezentaci těžších produktů, po složení přitom zabírá méně místa. Penny dostane od dodavatele předem naplněný a obrandovaný stojan, který následně zašle zpět do centrálního poolingového skladu, kde dojde znovu k jeho naplnění a přebrandování dle propagovaného produktu daného dodavatele. 

„Jedná se o efektivní náhradu neekologického způsobu hospodaření ve stylu ,spotřebuj a vyhoď’. Díky permanentnímu řešení se sdílením minimalizuje celková environmentální zátěž, což nám potvrzuje také LCA studie. Navíc nám systém sdílených stojanů pomáhá řešit budoucí problémy s nedostatkem dřeva, výrobků z něj, tedy i papíru, a jejich dalšího využití a recyklace. Z ekonomického pohledu je cílem nezvyšovat současné náklady spojené s nákupem jednorázových stojanů. Jedná se tedy o udržitelné řešení bez negativního dopadu na náklady, což je poměrně vzácné, “ popisuje Lenka Soal z Nestlé, které své produkty bude Penny dodávat ve stojanech společnosti Circu.eu. 

V rámci pilotního projektu na 10 prodejnách Penny bude celkem 389 POS stojanů z papírového kartónu nahrazeno 10 sdílenými drátěnými stojany, jejichž prostřednictvím bude zákazníkům nabízena Kofila. Následně po vyhodnocení všech přínosů plánuje Penny využití cirkulárních stojanů v celé své prodejní síti.

-stk-