Žebříčky influencerů: Skokany čtvrtletí jsou cestovatelé z Beskyd

středa, 18. října 2023, 07:10 Internet & Mobil MediaGuru

Skokanem třetího čtvrtletí se na českém Instagramu stal podle platformy Lafluence profil Vagabundi na Cestách, který má za poslední tři měsíce 122% přírůstek sledujících. Cestovatelské profily se v Česku stabilně drží mezi nejvíce rostoucími účty na sociálních sítích.

Platforma Lafluence přináší influencerské žebříčky každý kvartál, tentokrát se zaměřila na české instagramové skokany. U všech skokanů před zařazením do žebříčků kontroluje prostřednictvím své Databáze influencerů důvěryhodnost sledujících, která musí přesáhnout hranici 70 %. Skokani zároveň musí mít minimálně 50 % sledujících z České republiky, což Lafluence ověřuje také ve své databázi.

1. místo: Vagabundi na cestách

První místo instagramových skokanů třetího kvartálu letošního roku (tedy červen-září) obsadil profil Vagabundi _na_ Cestach, který tvoří cestovatelé Lubomír Svoboda a Roman Vojvodík původem z Frenštátu pod Radhoštěm. Na začátku kvartálu je sledovalo 23 tisíc uživatelů, zatímco dnes mají přes 50 tisíc sledujících. Aktuálně cestovatelé sdílí své zážitky z pěší túry z Bali do České republiky, kterou nazvali “Pěšky přes půl planety” a na kterou na jaře vybírali peníze na platformě Donio.

 Vagabundi jsou ovšem aktivní také na svém YouTube profilu a na HeroHero, kde jejich obsah za 4 eura měsíčně odebírá 580 uživatelů.

Vývoj počtu sledujících: Vagabundi na cestách, zdroj: Lafluence

Vývoj počtu sledujících: Vagabundi na cestách, zdroj: Lafluence

2. místo: Thea a táta

Druhá příčka dle platformy Lafluence patří profilu Thea a táta, jemuž se za poslední kvartál zvýšilo publikum o 119 % a který na konci září sledovalo přes 78 tisíc uživatelů. Thea je po loňské autonehodě na vozíku a její otec na společném instagramovém účtu přibližuje průběh rehabilitací i návrat do běžného života. O profil They a táty se zajímala i média - poslední půlrok o nich opakovaně přinášela reportáže, které pomohly růstu profilu.

Vývoj počtu sledujících: Thea a táta, zdroj: Lafluence

Vývoj počtu sledujících: Thea a táta, zdroj: Lafluence

3. místo: Milan Dobrovolný

Milan Dobrovolný se ve skokanech čtvrtletí umístil už podruhé za sebou. Na konci března (tedy prvního kvartálu) ho sledovalo 16 tisíc followerů, na konci června (tedy druhého kvartálu) 31 tisíc followerů a na konci září (tedy třetího kvartálu) přes 57 tisíc followerů. Brněnský influencer svému publiku předává cestovatelské tipy a sdílí své zážitky z destinací po celém světě. A protože je na Instagramu populární, přibývá placených spoluprací, které v jeho příspěvcích najdeme. O spolupráce mají zájem jak české brandy, tak i zahraniční firmy, zejména hotely.

Vývoj počtu sledujících: Milan Dobrovolný, zdroj: Lafluence

Vývoj počtu sledujících: Milan Dobrovolný, zdroj: Lafluence

4. místo: Jiří Burýšek

Jiří Burýšek na internetu vystupuje pod názvem Jirka vysvětluje věci a na konci kvartálu ho na Instagramu sledovalo takřka 50 tisíc followerů, zatímco na začátku kvartálu 27 tisíc sledujících. Velkou část dost pravděpodobně tvoří ti, kteří ho znají z jeho populárního a stejnojmenného profilu na YouTube, kde má úctyhodných 315 tisíc odběratelů. Jeho zcela nejpopulárnějším příspěvkem je na YouTube video “Jak se vyučuje 2. světová válka v Německu”, které zhlédlo už 1,2 milionu uživatelů.

Vývoj počtu sledujících: Jiří Burýšek, zdroj: Lafluence

Vývoj počtu sledujících: Jiří Burýšek, zdroj: Lafluence

5. místo: Kristýna Hrabalová

Poslední skokankou aktuálních žebříčků je influencerka Kristýna Hrabalová, které publikum za uplynulý kvartál stouplo o 65 % a kterou nyní sleduje takřka 40 tisíc followerů. Kristýna vystupuje pod nickem “Kristýna, tvoje stylistka” a zároveň se sama nazývá módní terapeutkou. Profil má sladěný, příspěvky publikuje pravidelně a střídá fotografie s textovými grafikami.

Vývoj počtu sledujících: Kristýna Hrabalová, zdroj: Lafluence

Vývoj počtu sledujících: Kristýna Hrabalová, zdroj: Lafluence

Databáze influencerů Lafluence

Ve své Databázi influencerů publikuje platforma Lafluence statistiky influencerů z Instagramu, YouTube a TikToku. K dispozici jsou data jako počet sledujících a jejich vývoj, důvěryhodnost sledujících, průměrný počet lajků a komentářů, míra zapojení publika, kvalita míry zapojení, dosah, imprese či počet zhlédnutí.

-mav-