Čisté investice do rádiové reklamy rostly i ve třetím čtvrtletí

středa, 8. listopadu 2023, 14:35 Aktuality, Rádio MediaGuru

Objem rádiové reklamy se dál zvyšuje, ve třetím čtvrtletí roku vykázaly čisté investice do rádiové reklamy meziroční růst o téměř deset procent.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Čisté investice do reklamy v rádiích představovaly ve třetím letošním čtvrtletí 315 mil. Kč, což bylo o téměř deset procent více než ve třetím kvartále o rok dříve. Je to nejsilnější samostatný třetí kvartál od začátku měření čistých investic. Poprvé se také téměř vyrovnávají investice v třetím kvartále s prvním kvartálem roku (315,2 mil.). Vyplývá to z nově zveřejněných odhadů čistých investic od rádiových provozovatelů.

K rostoucím segmentům patří zejména zadavatelé z řad maloobchodu potravin, elektroniky, čerpacích stanic, auto-moto a energetiky. 

Provozovatelé rádií odhadují, že investice meziročně porostou i v posledním čtvrtletí roku, a tedy i celoročně. Rychle roste tempo investic agenturních zadavatelů. Evidují rovněž vysoký stupeň rezervovaných kampaní a v reakci na vysokou poptávku rádiovou reklamu pro příští rok zdražují (Media Club +7 %, Radiohouse u hlavních produktů o 8 %).

Čisté investice jsou založeny na expertním odhadu členů Rozhlasové sekce SKMO, jde tedy o údaje z Českého rozhlasu, Radiohousu a Media Clubu. Vyjadřují objem v ceníkových cenách minus slevy a minus bartery. Nejsou odečteny bonusy agentur, zastupitelství či obchodníků a jsou založeny na fakturovaných objemech, nikoli odvysílaných. 

-mav-