Kofola kupuje pivovary Holba, Litovel a Zubr

středa, 22. listopadu 2023, 10:10 Aktuality, Marketing MediaGuru

Kofola ČeskoSlovensko rozšiřuje svůj záběr a vstupuje do pivního segmentu s regionální působností díky akvizici značek Holba, Litovel a Zubr.

Zdroj: Pivovary CZ Group

Zdroj: Pivovary CZ Group

Moravská pivovarská, majitel společnosti Pivovary CZ Group (PCZG), která zastřešuje pivovary Holba, Litovel a Zubr, dnes podepsala smlouvu o prodeji 100 % akcií se společností Pivovary Triangl, ovládanou společností Kofola ČeskoSlovensko. Transakce ještě podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a její dokončení se proto očekává počátkem příštího roku. Cena transakce oznámena nebyla. Kofola akvizicí vstoupí do pivního segmentu s regionální působností.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, svým letošním ročním výstavem překročí produkci 800 tisíc hl, z čehož více než třetina piva míří na exportní trhy. V pivovarech v Přerově, Litovli a Hanušovicích společnost zaměstnává téměř 500 zaměstnanců. Pivovary Holba (zal. 1874), Litovel (zal. 1893) a Zubr (zal. 1872) vaří od svého založení piva tradičními postupy.

Kofola uvedla, že ji nová akvizice umožní růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem. S ohledem na specifika pivního trhu zůstanou Pivovary CZ Group samostatně řízeným pilířem Kofoly. 

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme. Věříme, že zkušenost našich lidí může pomoci k jejich rozvoji,“ vysvětlil Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

„Úcta k tradici, zručnost našich lidí, vysoká technologická úroveň pivovarů, zdroje kvalitní vody a suroviny zejména od lokálních dodavatelů jsou základem našeho úspěchu, potenciálem i závazkem do budoucna,“ uvedl Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group.

„Přestože nám primárně nejde o přímé synergie s naším dosavadním nealko byznysem, i pivní průmysl má nějaké společné rysy s nápojovou branží. Naším cílem je podpořit um a kvality českých pivovarů. Byla by škoda, kdyby tradiční české značky přešly do rukou zahraničních investorů,“ zdůvodnil René Musila, jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola, který se po dokončení akvizice postaví do čela pivního pilíře.​

Mezi klíčové vlastní značky společnosti Kofola ČeskoSlovensko patří sycené nápoje Kofola a Vinea, vody Radenska, Studenac, Rajec, Ondrášovka a Korunní, sirup Jupí, nápoje pro děti Jupík, energetické nápoje Semtex a UGO čerstvé džusy a saláty. Na vybraných trzích skupina distribuuje mimo jiné produkty Rauch, Evian, Badoit nebo Vincentka a v licenci vyrábí i nápoje RC Cola, Orangina, Rauch nebo Pepsi.

-mav-