OC Arkády slaví 15 let, ročně je navštíví přes 10 mil. lidí

pondělí, 6. listopadu 2023, 12:00 Aktuality, Retail MediaGuru

Obchodní centrum Arkády si letos připomíná 15 let existence. Návštěvnost centra přesahuje 10 milionů lidí ročně.

Zdroj: OC Arkády

Zdroj: OC Arkády

Pražské obchodní centrum Arkády, které se nachází na Pankráci, letos oslaví své 15. narozeniny. Za otevřením 14. listopadu 2008 stojí developerská společnost ECE, jež je od počátku jeho jediným provozovatelem. Návštěvnost centra přesahuje nyní 10,2 milionu lidí ročně, což je stále lehce před covidovými hodnotami. Obratově však již o několik jednotek procent přesáhl předpandemické období. Obchodní potenciál zvyšuje budovaná linka metra D. 

Stavba OC Arkády byla realizována dle návrhu z ateliéru ECE v spolupráci s ateliérem Richarda Meyera. Má tři patra s takřka 40000 m², přičemž 32700 m² jsou pronajímatelné plochy. Z toho je dnes 97 % obsazena. Centrum vytváří přibližně 2000 pracovních míst a je napojeno na stanici Pankrác linky metra C. Aktuálně zde zaparkuje 1100 aut a rozšiřuje se nabídka dobíjecích stanic pro elektromobily.

„Během covidu se Arkády potýkali podobně jako další nákupní centra s propadem zájmu ze strany obchodníků, nyní už se ale obsazenost prostor opět blíží k sto procentům. V budoucnu se chceme i nadále soustředit na zvyšování atraktivity a komfortu pro naše partnery i návštěvníky. Velmi se nám osvědčila sázka na rozšíření a modernizaci foodcourtu, stejně jako otevření Světa medúz společně s volnočasovou zónou na střeše budovy. Aktivně se věnujeme také tématu udržitelnosti, pracujeme na snižování energetické náročnosti ale i třeba zvýšení míry recyklace,“ popisuje Anna Amrozy, ředitelka obchodního centra OC Arkády.

V současnosti nabízí Arkády 150 obchodů, včetně 18 gastro konceptů. K rekonstrukci foodcourtu došlo v roce 2021. V letošním roce přibylo do nabídky 15 nových obchodů, mimo jiné Pizza Colosseum, Anson's nebo HalfPrice. 

Výročí si obchodní centrum připomene týdnem oslav „Arkády Pankrác slavíme patnáct“, které jsou přichystány na 6. – 11. listopadu. Program se zaměřuje na všechny cílové skupiny – od lidí ze sousedství, seniorů, bílé límečky, přes teenagery, rodiny s dětmi po interní zaměstnance. Odstartuje pondělní autogramiádou herců ze seriálu Ulice a možností zahrát si AZ kvíz na cestách na živo. V průběhu týdne pak proběhne série eventů pro různé cílové skupiny, například koncerty Adama Mišíka, Jana a Marsella Bendigových, živé vysílání podcastu U kulatého stolu s Jankem Rubešem, beseda se spisovatelem Robertem Bryndzou, street festival, dětský program, kouzelnická show. Oslavy jsou komunikovány kampaní, která probíhá nejen v prostorách centra, ale i na internetu, sociálních sítích, v outdooru a rádiu

-stk-