VML v Česku povede Iva Welker a Bronislav Kvasnička

pondělí, 15. ledna 2024, 09:30 Reklama, Lidé, Aktuality MediaGuru

Nově vzniklou agenturu VML, která spojuje VMLY&R a Wunderman Thompson, povedou na českém trhu Iva Welker a Bronislav Kvasnička. 

Do čela nově vzniklé agentury VML se postaví Iva Welker a Bronislav Kvasnička, zdroj: VML.

Do čela nově vzniklé agentury VML se postaví Iva Welker a Bronislav Kvasnička, zdroj: VML.

Od 1. ledna došlo globálně ke spojení agentur VMLY&R a Wunderman Thompson ze skupiny WPP pod jednotnou značku VML. Na českém trhu agenturu povede Iva Welker a Bronislav Kvasnička. Iva Welker bude z pozice CEO Local Business řídit týmy pro české a slovenské klienty, Bronislav Kvasnička povede jako CEO Global Business týmy servisující klienty globální. 

Spojením obou agentur, které celosvětově oznámila skupina WPP loni v říjnu, vzniká agentura s téměř 500 zaměstnanci pracujících pro lokální (např. Česká spořitelna, Dr. Max, innogy, DER Touristik) i globální klienty (např. Ford, Microsoft, GSK, MSD). Změna je od 1. ledna na jednotlivých trzích postupně implementována podle lokálních integračních plánů. Aby byla zajištěna kontinuita po stránce byznysové i expertní, byly role výkonných ředitelů české pobočky VML rozděleny primárně podle geografické odpovědnosti. 

„Sjednocení dvou silných agentur s komplementárními expertizami pod jednu značku nám umožní výrazně rozšířit a posílit nabídku služeb pro klienty, která nově obsáhne vše od oceňované kreativity přes strategie až po hlubokou expertizu dat, marketingovou automatizaci a nové technologie. Všechny závazky vůči klientům obou bývalých agentur jinak zůstávají formálně i obsahově zachovány,“ říká Iva Welker, jež působila dříve jako Managing Director VMLY&R a nyní povede týmy pro české a slovenské klienty. Zároveň bude pokračovat s budováním expertizy v „brand experience“ (BX) s důrazem na kreativní řešení a strategii. 

„V posledních letech rostou požadavky značek na personalizovanou omnichannel komunikaci s jejich zákazníky a na komplexní a sjednocenou nabídku marketingových služeb ze strany agentur. Hladké propojení brandové kreativy s vyspělými technologickými řešeními je pro úspěch značek dnes už nutností. Právě to, že se obě rovnocenně důležité části nebudou řešit izolovaně v rámci samostatných agentur, nám v důsledku pomůže lépe reagovat na byznysové požadavky klientů,“ dodává Bronislav Kvasnička, dosavadní CEO Wunderman Thompson, jenž nyní řídí týmy obsluhující mezinárodní klienty a bude dále rozvíjet know-how v oblasti „customer experience“ (CX) opírající se o data, nové technologie a partnerství s předními technologickými společnostmi.

Kromě pozic CEO byly v řídicí struktuře obsazeny i další klíčové role. Ředitelkou strategie (Chief Strategy Officer) byla jmenována Kristýna Ochvatová a kreativním ředitelem (Chief Creative Officer) Miloš Kočí. Pozici Chief Technology Officer bude zastávat Jiří Malý, který vede tým šedesáti specialistů na marketingové technologie, CRM, data a umělou inteligenci, vývoj webů a UX, zákaznickou zkušenost a věrnostní programy. 

Součástí VML v Praze je také globální hub, který se zaměřuje na poskytování škálovatelných marketingových služeb pro mezinárodní klienty. Vznik tohoto patnáctičlenného týmu, který vede v roli Chief Growth Officer Miroslav Křivánek, je přímým důsledkem specializace na marketingové operační modely a procesní efektivitu. Hub umožňuje i českým klientům vytvořit specializované modely fungování a sestavit týmy na míru potřebám v rámci integrovaného marketingového přístupu.

Mezi priority integračního plánu na první čtvrtletí patří směrem ke klientům a trhu detailní definice a představení vylepšené nabídky služeb v rámci tří hlavních expertních oblastí (brand experience, customer experience, commerce), interně pak konkretizace odpovědností představeného vedení agentury. Komunikačně bude hlavním úkolem pro letošní rok budování značky VML a profilace jednotlivých expertiz a jejich tváří. 

-stk-