DoDo se rozšířilo do šesti zemí, obrat přesáhl 1,5 mld. Kč

úterý, 6. února 2024, 12:50 Aktuality, Retail MediaGuru

Obrat společnosti DoDo v loňském roce přesáhl hranici 1,5 miliardy korun, zboží rozváží v 88 městech v šesti zemích. 

Zdroj: DoDo

Zdroj: DoDo

Technologicko-logistická společnost DoDo v roce 2023 doručila více než šest milionů objednávek a dosáhla svého dosud nejvyššího obratu ve výši přes 1,53 miliardy korun. Meziročně se zvýšil o 20 %, zároveň se firmě podařilo navýšit hrubou marži o 39 %. Jezdilo pro ni přes 2600 kurýrů a 1200 vozů v 88 městech napříč šesti evropskými zeměmi. Firmě se v loňském roce podařilo etablovat na německém a rakouském trhu.

„Ačkoliv se segment e-commerce potýkal i v loňském roce s celkovým poklesem, podařilo se nám dosáhnout signifikantního růstu a dále pokračovat v expanzi na velké západní trhy. Úspěšně jsme se etablovali na německém a rakouském trhu a vybudovali silný management tým pro celý DACH region. Silný závěr loňského roku naznačil, že bychom se v e-commerce letos mohli dočkat opětovného růstu a věříme, že v DoDo dokážeme tento růst využít k dalšímu posílení naší pozice na trhu,” popisuje Michal Menšík, CEO a většinový majitel DODO Group, a dodává: „Pro rok 2024 chystáme mimo jiné další posilování v segmentu rozvozu potravin, kde budeme chtít napříč trhy získávat nové silné partnery, e-shopům nabídneme standardizovaný produkt v podobě doručení ve stejný den, a chceme dále růst na trzích, kde již působíme.“  

V nejrušnější den DoDo napříč trhy rozvezlo minulý rok celkem 29075 objednávek, denní roční průměr se pak pohyboval kolem 16400. O plynulý chod všech logistických procesů se kromě kurýrů staralo také 240 zaměstnanců v kancelářích napříč vývojem, provozem, obchodem, financemi, personálním a marketingem.

Meziročně vzrostl také počet měst, ve kterých DoDo na šesti evropských trzích působí, a to ze 76 na 88. V rámci těchto měst firma operovala ve 14 různých segmentech trhu od potravin přes elektroniku a drogerii až po léčiva. Největší meziroční nárůst napříč všemi evropskými trhy vykázal segment potravin. Mezi nejznámější klienty patří Tesco, Košík, KFC, Billa, Albert, Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i sportovní řetězce Decathlon a Hervis nebo řetězce se spotřební elektronikou Electro World a Nay

Firma reagovala také na rostoucí zájem o rychlé a přesné doručení v den objednání a v loňském roce zavedla same day delivery do dalších nových segmentů jako sport (Decathlon), elektro (Electro World, Nay), nebo DIY (Mountfield). V klíčovém segmentu rozvozu potravin navázalo DoDo partnerství s řetězcem Billa, pro který zajišťuje doručování potravin z nového e-shopu. Rozšířila se také například spolupráce se sítí lékáren Dr. Max, pro kterou nabízí expresní doručení v Praze, Brně a nově i Ostravě a okolí. Napříč Rakouskem a Německem se pak společnosti podařilo navázat či posílit spolupráce se značkami jako např. Bringmeister, Lazy Heroes či Bookbot.

S pokračujícím růstem a rozšiřováním do nových segmentů se DoDo stále více soustředí na technologické inovace v oblasti automatizace, umělé inteligence a analýzy dat. „V DoDo věříme, že technologické inovace a využití umělé inteligence budou hrát v logistice poslední míle zásadní roli. I proto dlouhodobě investujeme do vývoje a zdokonalování naší vlastní logistické platformy, která analyzuje obrovské množství dat, na jejichž základě optimalizuje důležité procesy a maximalizuje kapacitu vozového parku. Jednou z loňských novinek je pokročilý AI prediktor, který dokáže s pomocí umělé inteligence předpovědět objednávky na dva týdny dopředu s přesností na konkrétní hodiny. Jako první jsme v logistice poslední míle zavedli také dynamickou cenotvorbu, která umožňuje optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném časovém slotu a lokalitě. Díky tomu obchodníci mohou zvyšovat konverze i obrat a pro zákazníky se zároveň rychlé a přesné doručení stává dostupnějším. Naší ambicí je být technologickými lídry odvětví a nastolovat trendy napříč e-commerce,“ uzavírá provozní ředitel DODO Group Martin Marek.

-stk-