Nový typ reklamy ve Smart TV zasáhne až čtyři miliony lidí

úterý, 20. února 2024, 13:45 Reklama MediaGuru

Jak zaujmout diváky, kteří nesledují tradiční televizní vysílání? Řešením může být reklama přímo v operačním systému Smart TV.  

Zdroj: Unsplash

Streamovací platformy si denně pustí více než dvě třetiny Čechů. Značky proto hledají způsoby, jak toto publikum, které už tolik nesleduje klasickou lineární televizi, zaujmout. Jedním z řešení může být reklama přímo v prostředí Smart TV, píše Martin Řeháček z Publicis Groupe

Ideální doplněk brandových kampaní 

Počet uživatelů streamovacích platforem neustále roste. Služby jako jsou Voyo, Netflix nebo Disney+ mají v Česku každá vyšší statisíce předplatitelů. Jak ale jejich početné publikum oslovit, když tyto platformy nenabízejí klasický reklamní prostor? Možností může být reklama přímo ve Smart TV. Ve formě videa nebo banneru se objevuje přímo v operačním systému a diváci ji tak uvidí hned po zapnutí chytré televize v menu spolu s klasickou nabídkou jednotlivých služeb nebo programů. Takže ještě před tím, než se vůbec rozhodnou, jestli se budou dívat na Netflix, nebo jinou streamovací platformu. Kampaň tak neruší sledování pořadu a zároveň dokáže zaujmout pozornost. 

Reklama ve Smart TV je pro značky v Česku dostupná na chytrých televizích Hisense, LG a Samsung. Ty patří mezi nejprodávanější značky na našem trhu a jejich prostřednictvím tak můžeme zasáhnout až 4 miliony uživatelů.  

Ideální využití má reklama ve Smart TV v rámci velkých brandových kampaních, kde dokáže efektivně doplnit reklamu v lineárním vysílání. Co se týká měření zásahu, v tuto chvíli je možné doměřovat imprese a unikátní zařízení. V některých případech pak navíc také kliky.  

První kampaň ČSOB ukázala potenciál 

Jako první z českých inzerentů využila reklamu v operačních systémech chytrých televizí skupina ČSOB. Formát nasadila před koncem loňského roku v rámci několika větších brandových online kampaní i samostatně na podporu soutěže se Sparťanskou platební kartou ČSOB. Mediální strategii i nákup reklamního prostoru skupině zajišťovala komunikační skupina Publicis Groupe, se kterou ČSOB dlouhodobě spolupracuje. Realizaci kampaně zajišťovala společnost Hybrid Company.

Ukázka kampaně ČSOB ve Smart TV, zdroj: Publicis Groupe

Ukázka kampaně ČSOB ve Smart TV, zdroj: Publicis Groupe

Ukázka kampaně ČSOB ve Smart TV, zdroj: Publicis Groupe

Ukázka kampaně ČSOB ve Smart TV, zdroj: Publicis Groupe

Hned první z kampaní překonala předem stanovené cíle a během jednoho měsíce vygenerovala 1,29 milionů impresí. CPT se přitom pohybovala na zajímavé úrovni 120 Kč.  

Autor textu: Martin Řeháček, Group Head Publicis Groupe