Cestovatelskému Worldee se vyplácí sázka na influencery

pátek, 8. března 2024, 16:50 Aktuality, Marketing MediaGuru

Cestovatelské marketplace Worldee zaznamenalo loni 400% růst obratu na celkových 41,2 milionů korun. Pomohlo jí k tomu i spolupráce s influencery. 

Zdroj: FB Worldlee

Zdroj: FB Worldlee

Nová cestovatelská platforma Worldee, která v roce 2023 vyhrála ocenění Czech Tourism za digitalizaci v oblasti cestovního ruchu, hlásí 400% růst obratu – z 8,2 mil. korun na celkových 41,2 mil. korun. Z malého olomouckého start-upu, který začal jako cestovatelský deník, se stala komplexní platforma, která propojuje cestovatele, kompletně organizuje cesty do 60 destinací světa a nabízí svým zákazníkům autentické zážitky očima lokálních obyvatel.

„Chceme vytvořit místo, kde každý cestovatel najde vše, co potřebuje, aby mohl objevovat svět v tom pravém slova smyslu a zažil nezapomenutelná dobrodružství,“ vysvětluje zakladatel platformy Tomáš Zapletal. Worldee je místo, kde cesty tvoří zkušení cestovatelé nebo expati, kteří v destinaci dlouho žijí. Člověk se díky tomu může vyhnout přelidněným místům, turistickým nástrahám a zažít autentickou vysněnou dovolenou očima místních. Například cestovatelka Nikol Kodymová přes Worldee vyprodala cestu do New Yorku za 35 min. 

Worldee loni využilo přes 1500 zákazníků, celkem je na platformě více než 105 tisíc uživatelů. „Očekáváme, že se situace letos ještě zlepší, inflace by se měla vrátit na původní hodnotu a s posilující korunou budou mít Češi cestování levnější,” konstatuje Karolína Ježková, marketingová ředitelka Worldee. 

Za dobrými výsledky ale nestojí pouze trendy ve spotřebitelském chování, ale i spolupráce s influencery. „Chceme dostat do světa, že lidé mohou cestovat autenticky, aniž by plánování zabralo hodiny času. Proto spolupracujeme s největšími českými travel influencery, kteří nejenom, že o nás rozšiřují povědomí, ale sami provádí své sledující po světě,” dodává Ježková

Takto s Worldee na cestu jela například Mariana Prachařová. Vybrala si Island, jednu z nejprodávanějších destinací na Worldee. Dalšími favority jsou pak Madeira, Norsko, Azory, ale i Kanárské ostrovy. „Nabídku destinací a termínů cest rozšiřujeme každý den. I tím se od klasických cestovních kanceláří, které mají většinou nabídku finální před začátkem roku, lišíme,“ vysvětluje Martin Zajíc, Head of business development. 

To, jaké nové cesty se budou na Worldee přidávat, je ale částečně v rukách samotných cestovatelů.  Jsou těmi, kdo tvoří nabídku na platformě Worldee. Zkušený cestovatel, který projde přijímacím procesem, si tak může vytvářet vlastní produkt v podobě cest a budovat vlastní značku. 

Letos chce Worldee získat v první polovině roku novou investici, kterou využije na akceleraci expanze do zahraničí a růst. V obratu chce dosáhnout hranice 200 milionů korun. Část tržeb by měly generovat prodeje ze zahraničí, kde Worldee vidí potenciál v cestách „po vlastní ose“, které platforma nabízí. Zákazník cestuje sám podle připraveného itineráře od zkušeného cestovatele. 

Díky AI bude v aplikaci také audio průvodce, který bude zákazníka s navštíveným místem detailněji seznamovat. „Vývoj tohoto produktu je pro nás aktuálně prioritou a na průvodci v aplikaci již intenzivně pracujeme. Spuštění první verze plánujeme na konec Q1/2024,” popisuje produktový manažer Pavel Soukup.

-stk-