Diskuse: Osobní brand je v dnešní době podmínkou

úterý, 19. března 2024, 06:30 Marketing, PR MediaGuru

Osobní značka je pro řadu profesionálů a podnikatelů nikoliv výhodou, ale podmínkou, zaznělo na druhém ročníku networkingového eventu Meet&Deal.

Panelisté na diskusi o osobním brandu, zdroj: Meet&Deal

Panelisté na diskusi o osobním brandu, zdroj: Meet&Deal

V dnešní době je osobní značka pro řadu profesionálů a podnikatelů nikoliv výhodou, ale podmínkou, zaznělo na druhém ročníku networkingového eventu Meet&Deal. O budování vlastního brandu a významu PR v e-commerce přišli s moderátorem a organizátorem Meet&Deal André Kohoutem diskutovat Zdravko Krstanov, šéfredaktor magazínu Forbes.cz, Martin Žufánek, spolumajitel lihovaru Žufánek, a Ondřej Křivka, managing partner agentury Media:list.

„Je klíčové, aby lidé věděli, kdo jste, což vyžaduje jasnou definici vašich charakteristik. Spousta podnikatelů buduje osobní brand, který ale není uvěřitelný,“ zmínil Zdravko Krstanov.

„Pro osobní brand je zásadní autenticita a dobře zvolený důvod, proč to děláme – ukážu svou odbornost, vizi, nadšení a zvyšuji tím důvěryhodnost firmy nebo celého projektu. Díky svému brandu také dokážete promlouvat ke stále rostoucí komunitě a tato konkurenční výhoda je bez pochyby silnější než leták do schránky nebo marketingový e-mail,“ doplnil Ondřej Křivka.

Podobný názor měl i Martin Žufánek. „Svou osobní značku jsem tvořil ještě před založením firmy. Trvalo to roky, musel jsem vystoupit ze své komfortní zóny, a navíc tomu obětovat také svůj čas i soukromí,“ přiznal Žufánek a zároveň dodal, že komunikaci si firma řeší interně. „Náš produkt děláme srdcem. A když se o něm bude mluvit nebo psát, tak bude mluvit nebo psát Žufánek. Nikdy jsme neměli agenturu, která by se nám starala o PR nebo sociální sítě. To ale neznamená, že by pro někoho jiného nemohla být tou správnou volbou,“ dodal.

Diskutující se shodli na tom, že výběr mezi interním řízením komunikace a spoluprací s externí agenturou závisí na mnoha faktorech, včetně osobních preferencí, zdrojů, cílů značky a kapacity týmu. „Příběh značky nebo produktu do banneru nedostanete. Z dat našich klientů vidíme, že dlouhodobá, pravidelná a kontinuální komunikace v médiích má přímý dopad na prodeje, zvýšení povědomí o značce i vyšší konverzi v rámci lead generation funnelu,“ řekl v závěru panelové diskuze Ondřej Křivka.

-mav-