StreamBee spouští AI platformu pro marketing her

čtvrtek, 7. března 2024, 13:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

StreamBee představuje systém pro vývojáře her a jejich marketing. Propojí je na základě algoritmu AI s vhodnými influencery. 

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

StreamBee, firma působící na poli analytiky pro tvůrce obsahu, spouští novou AI platformu pro marketing her. Start-up, který v minulosti získal investice v celkovém objemu 550 tisíc eur od českých fondů Lighthouse Ventures a Czech Founders VC, tak pomocí umělé inteligence propojí vývojáře her s vhodnými influencery.

V rámci nového systému vývojáři her poskytují bezplatné kopie své hry, jež jsou následně na základě algoritmu AI distribuovány nejvhodnějším tvůrcům obsahu, které hra bude zajímat a zároveň mají potenciál hru nejefektivněji propagovat. Umělá inteligence přitom analyzuje tisíce datových bodů, aby našla ideální shodu mezi hrou a influencerem. Celý proces je automatizovaný, což eliminuje potřebu manuálních kontrol a schvalování.

StreamBee spolupracuje se streamery po celém světě, přičemž většina uživatelů se nachází v USA a západní Evropě, na platformě ale nechybí ani čeští a slovenští tvůrci obsahu na Twitchi. S téměř 2000 aktivními tvůrci denně StreamBee zprostředkovává přístup k více než půl milionu unikátních diváků denně.

Za spolupráci jsou streameři kompenzováni tím, že obdrží hru zdarma. Platforma navíc podporuje i free-to-play hry a nabízí in-game odměny, čím zvyšuje přitažlivost platformy pro širokou škálu her. Vývojářům to umožňuje spolupracovat se širším spektrem streamerů, včetně mikroinfluencerů. „Tento beztransakční model je jen prvním krokem a v budoucnosti plánujeme rozšířit naši platformu i o další formáty placené spolupráce a automatizovat s daty a AI i ty,“ říká zakladatel StreamBee Martin Blokša.

Ačkoliv je StreamBee primárně zaměřeno na americký trh, jeho platforma pro marketing her je otevřena vývojářům z celého světa. Do budoucna plánuje uvedení dalších produktů pro influencerský průmysl, jako například nástroje pro manažery influencerů. „Game marketing je jenom začátek a naším cílem je být platformou, která zastřešuje všechny segmenty influencer marketingu a opírat se při tom o naše data a AI,“ dodává Blokša.

-stk-