Young Lions zná vítěze. Růžičková a Červený vítězí potřetí

pondělí, 25. března 2024, 21:15 Reklama MediaGuru

Porotci a pořadatelé soutěže pro mladé tvůrce v komunikačním odvětví vyhlásili vítěze letošního ročníku národního kola soutěže Young Lions.

České kolo soutěže určené pro mladé tvůrce v komunikačním odvětví Young Lions oznámilo vítěze. Vítězové byli letos poprvé slavnostně vyhlášeni až během závěrečné Awards & Networking Night, a ne jako v průběhu soutěžního týdne. 

Do letošního ročníku se přihlásilo celkem 81 týmů, které v uplynulém týdnu řešily po dobu 24 hodin zadání pro neziskové organizace. Soutěžilo se v pěti kategoriích: Digital, Marketers, Media, PR a Print. Představení neziskových organizací a složení porot uvádíme v boxu níže. 

„Každý rok věnujeme velkou péči výběru zadání. Nikdy nebývají lehká a často jsou překvapivá,“ uvedl ředitel soutěže Young Lions CZ René Jež.

Vítězové 2024

  • V kategorii Média si třetí rok po sobě odnesla dvojice David Červený a Judita Růžičková ze Zaraguzy za návrh kampaně pro organizaci Znesnáze
  • V kategorii Digital bodovala dvojice z DDB Prague ve složení Vojtěch Vaník a Danila Shlenov. Za úkol měli stejně jako další soutěžící v této kategorii navrhnout kampaň pro pro projekt Zachraň oběd.
  • Vítězství v PR kategorii patří soutěžícím z agentur Saatchi & Saatchi a MSL Czech Republic ve složení Lucia Krajčiová a Ondřej Šveda
  • Za návrh printové reklamy pro organizaci Domov sv. Anežky byli zlatem oceněni Martin Božík a Yousef Yaghmour z Leo Burnett.
  • A v kategorii Marketers patří prvenství dvojici z Plzeňského Prazdroje ve složení Alžběta Baňovič Kurillová a Michaela Ulická.
Judita Růžičková (Zaraguza) a David Červený (Zaraguza), vítězové v kategorii Media. Zdroj: Lionhearted

Judita Růžičková (Zaraguza) a David Červený (Zaraguza), vítězové v kategorii Media. Zdroj: Lionhearted

Danila Shlenov (DDB Prague) a Vojtěch Vaník (DDB Prague), vítězové v kategorii Digital. Zdroj: Lionhearted

Danila Shlenov (DDB Prague) a Vojtěch Vaník (DDB Prague), vítězové v kategorii Digital. Zdroj: Lionhearted

Ondřej Šveda (MSL Czech Republic) a Lucia Kajčiová (Saatchi & Saatchi), vítězové v kategorii PR. Zdroj: Lionhearted

Ondřej Šveda (MSL Czech Republic) a Lucia Kajčiová (Saatchi & Saatchi), vítězové v kategorii PR. Zdroj: Lionhearted

Martin Božík (Leo Burnett Prague) a Yousef Yaghmour (Leo Burnett Prague), vítězové v kategorii Print. Zdroj: Lionhearted

Martin Božík (Leo Burnett Prague) a Yousef Yaghmour (Leo Burnett Prague), vítězové v kategorii Print. Zdroj: Lionhearted

Michaela Ulická (Plzeňský Prazdroj) a Alžběta Baňovič Kurillová (Plzeňský Prazdroj), vítězky v kategorii Marketers. Zdroj: Lionhearted

Michaela Ulická (Plzeňský Prazdroj) a Alžběta Baňovič Kurillová (Plzeňský Prazdroj), vítězky v kategorii Marketers. Zdroj: Lionhearted

Zadání a poroty Young Lions CZ 2024

Média

Znesnáze je 1. platforma v ČR, která umožnila jednotlivcům založit dobročinnou sbírku zcela legálně během několika desítek minut se všemi zákonnými povinnostmi a výhodami veřejné sbírky, kdy je výtěžek osvobozen od daně.

Brief: Udělejme ze žádání o pomoc běžnou věc. Naše kampaň má za cíl snížit stigmatizaci a podporovat pečovatele a jednotlivce se zdravotním postižením v tom, že žádání o pomoc nebudou vnímat jako projev slabosti, ale jako způsob, jak zůstat silní.

  • Prezident - Klára Palmer, Chied Creative O-icer, DDB Prague, LN profile
  • Josef Justián, Business Director, Publicis Groupe, LN profile
  • Marek Bačo, Strategy & Executive Director, EssenceMediacom, LN profile
  • Robin Stržínek, CEO, Visibility, LN profile
  • Zdeňka Zlatušková, Head of Strategy & Innovation, Dentsu, LN profile

Digital

Projekt Zachraň oběd organizace Zachraň jídlo,  která usiluje o systémové změny v darování jídla. Zachraň oběd propojuje firemní jídelny s charitativními organizacemi. Od března 2022, kdy byl projekt spuštěný, zajistil darování více než 36 000 porcí zbylých, plnohodnotných obědů k lidem, kteří si kvalitní, teplé jídlo nemohou dovolit.

Brief: Přimějte lidi, kteří se zajímají o životní prostředí a sociální otázky, k nákupu Obědovky tím, že využijete obsah související s jídlem, který už prohlížejí, a vysvětlíte, jak je Obědovka unikátní tím, že spojuje potravinový odpad se sociální pomocí.

  • Prezident - Dora Pružincová, Chief Cat Officer, Freelancer, LN profile
  • Veronika Augustová, Head of Social Media, TRIAD, LN profile
  • Petr Tichý, Digital Operations Director, GroupM Nexus, LN profile
  • Christophe Wechsler, Head of Content & Creative, Kiwi.com, LN profile
  • Vladimír Zikmund, Dreative Director, McCann Prague, LN profile

PR

Projekt Dejme šanci dětem organizace Spolu dětem je první charitativní internetový projekt určený k adresné pomoci konkrétním dětem z dětských domovů na podporu jejich individuálního rozvoje, talentu, vzdělání a přípravy na budoucí povolání.

Brief: Pomozte přinést naději a příležitosti dětem v dětských domovech. Připojte se k nám a podpořte vzdělání a talent dětí pro jejich jasnější budoucnost.

  • Prezident - Radek Vítek, Head of Brand Reputation, MSL Czech Republic, LN profile
  • Daniela Chovancová, CEE Media Relations Manager, Kiwi.com, LN profile
  • Jitka Pajurková, Communication lead, Direct family, LN profile
  • Ivo Půr, Managing Director, Hero & Outlaw, LN profile
  • Václav Rambousek, PR & Influence Director, Ogilvy, LN profile

Print

Organizace Domov sv. Anežky, jejíž posláním je podpora a pomoc lidem se zdravotním postižením začlenit se do běžného života, žít samostatný, soběstačný a důstojný život s odpovídajícím sociálním postavením a naplněnými potřebami užitečnosti a potřebnosti. Tématem je sexualita. 

Brief: Invalidita neubírá lidem jejich sexualitu. Pojďme vzdělávat pečovatele a umožnit tak lidem s postižením zdravé sexuální prožívání. #sexualitywithrespect

  • Prezident - Gregg Harper, Global Business Executive Creative Director, VML, LN profile
  • Marek Farkaš, Creative Director, VCCP, LN profile
  • Jana Vavreková, Head of Promotion and Graphics, TV Nova, LN profile

Marketers

Znesnáze je 1. platforma v ČR, která umožnila jednotlivcům založit dobročinnou sbírku zcela legálně během několika desítek minut se všemi zákonnými povinnostmi a výhodami veřejné sbírky, kdy je výtěžek osvobozen od daně.

Brief: Využijte svou značku k tomu, aby pomohla smysluplným a autentickým způsobem odbourat stigma spojené s prosbami o pomoc. Zvyšme povědomí o platformě Znesnáze a získejme nové fundraisingové partnery, a to vše při dosažení pozitivních obchodních výsledků pro vaši značku.

  • Prezident - Ivan Soukup, Creative Director-GAME, The Lego Group, LN profile
  • Jakub Folauf, Head of Brand Marketing, TV Nova, LN profile
  • Lucie Hrachovská, Deputy Managing Director, Hearts & Science, LN profile

Přehled oceněných soutěže Young Lions CZ 2024

Media

umístění jméno příjmení organizace
1. místo David Červený Zaraguza 
Judita Růžičková Zaraguza
2. místo Nikola Klepackova Ogilvy
Francisca Plaza Ogilvy
3. místo Sam Sadovský Publicis Groupe
Jaroslav Salon Triad Advertising
čestné uznání Jan Trpkoš Hullabaloo
Gesu Mirzo Hullabaloo
čestné uznání Filip Janás Univerzita Tomáše Bati
Libor Osouch Univerzita Tomáše Bati
čestné uznání Jakub Janků Carat
Nelly Dupalová Carat

Digital

umístění jméno příjmení organizace
1. místo Vojtěch Vaník DDB Prague
Danila Shlenov DDB Prague
2. místo Iman Delić DDB Prague
Simone Di Salvo DDB Prague
3. místo Kristýna Velacková Insighters 
Viktorija Kudyn Insighters 

PR

umístění jméno příjmení organizace
1. místo Lucia Krajčiová Saatchi & Saatchi
Ondřej Šveda MSL Czech Republic
2. místo Maria Lujza Fajtova Ogilvy
Tereza Hadrbolcová Ogilvy
3. místo Terezie Hofmanová AMI Communications
Kateřina Kuželová AMI Communications

Print

Place Name Surname Organisation
1. místo Martin Božík Leo Burnett Prague
Yousef Yaghmour Leo Burnett Prague
2. místo  Zuzana Doušková Better Marketing
Anna Laštovičková Better Marketing
3. místo Marek Klimeš Leo Burnett Prague
Kryštof Volf Leo Burnett Prague

Marketers

umístění jméno příjmení organizace
1. místo Alžbeta Baňovič Kurillová Plzeňský Prazdroj
Michaela Ulická Plzeňský Prazdroj
čestné uznání Nicole Wojasová Alza.cz
Vojtěch Melecký Alza.cz

Zdroj: Lionhearted

Vítězové získávají právo reprezentovat Českou republiku na světové soutěži Cannes Lions a pro všechny medailisty se připravuje dvoudenní rozvojový program Winners Camp. Proběhne 19. a 20. dubna 2024 a bude zaměřený na rozvoj jejich osobního a kreativního myšlení a excelence.

Young Lions pořádá společnost Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions pro Českou republiku. Generálními partnery jsou WPP, TV Nova a nově také agentura Visibility. Hlavním partnerem kategorie Digital je GroupM, suportérem kategorie Marketers je Plzeňský Prazdroj.

Všechny soutěžní práce je možné zhlédnout na internetových stránkách soutěže.

Young Lions dokáže kariéru mladých talentů rychle rozjet

středa 28. února 2024

-mav-