Knihobot spolupracuje v Rakousku s knihkupectvím Thalia

pátek, 12. dubna 2024, 10:00 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Knihobot navázal na rakouském trhu spolupráci s tamní největší knihkupeckou sítí Thalia. 

Na rakouském trhu mohou zákazníci poslat nepotřebné knihy do Knihobotu i přes síť Thalia, zdroj: Knihobot.

Na rakouském trhu mohou zákazníci poslat nepotřebné knihy do Knihobotu i přes síť Thalia, zdroj: Knihobot.

Knižní second-hand Knihobot, v Rakousku působící pod značkou Bookbot, nově spolupracuje s tamní největší knihkupeckou sítí Thalia. Rakouští čtenáři tak díky tomu získali ve Vídni další možnost, jak posílat nepotřebné knihy do oběhu. V plánu je rozšířit službu ji po celé zemi. Na českém trhu spolupracuje tímto způsobem Knihobot s Levnými knihami

Od začátku své loňské expanze na rakouský trh hledal Knihobot partnera, jehož síť poboček by mohl využít jako místa pro vracení knih. Od ledna na tomto poli spolupracuje s Thalií, jež zapojila devět svých vídeňských poboček. Služba vzbudila velký zájem především svou jednoduchostí. Knihy, které čtenáři už nepotřebují a chtějí prodat prostřednictvím Knihobotu, mohou donést na pobočky knihkupectví bez balení a předchozího schvalování. Na kontaktní e-mail majiteli přijdou od Knihobotu údaje ke čtenářskému kontu, kde pak může sledovat přehled knih, které dal do prodeje, i to, které z nich už si někdo koupil. Knihy, které čtenáři přinesou, z jednotlivých poboček do pražského Knihobotu sváží nasmlouvaní dopravci.  

„Za necelé tři měsíce fungování nám přes tuto službu přišlo 55 tisíc knih,“ říká Barbora Votavová, brand manažerka Knihobotu. V plánu je nyní rozšíření na další pobočky Thalie především v oblasti Linze a Insbrucku, postupně pak po celém Rakousku. Podobně Knihobot postupoval, když navazoval v Česku spolupráci s Levnými knihami, která funguje už dva roky. Za tu dobu vrátili zákazníci tímto způsobem již přes půl milionu knih. Stejnou strategii plánuje Knihobot i na německém trhu.

„Našim zákazníkům chceme dát příležitost, aby si prostřednictvím naší knižní nabídky a akcí rozšířili nebo prohloubili své znalosti v oblasti udržitelnosti. Jako společnost nyní děláme další krok k odpovědnému a udržitelnému zacházení se zdroji – v našem případě se základním produktem, kterým jsou knihy – a naši zákazníci se na něm mohou aktivně podílet,“ dodává výkonná ředitelka Thalie Andrea Heumannová.

Partnerům dokáže služba přinést navíc i vyšší prodeje. Levné knihy registrují vyšší stovky zákazníků vracejících knihy do oběhu měsíčně napříč prodejnami. Nejčastěji lidé využívají pobočky v Praze a Brně, kde spolupráce začala, dále pak pobočky v Ostravě nebo Olomouci. Jednou z nejoblíbenějších poboček je podle Levných knih prodejna v Králově poli v Brně. „Od našich prodejců víme, že velká část zákazníků už vrací knihy opakovaně, což nás těší. Navíc zhruba třetina zákazníků v našich prodejnách také nakoupí,“ doplňuje Martin Burian, marketingový manager Levných knih. 

-stk-