Koupelny Syrový: Instagram je naším nejdůležitějším akvizičním kanálem

úterý, 23. dubna 2024, 07:10 Marketing MediaGuru

Proč je pro nás Instagram stále nejsilnějším a nejdůležitějším akvizičním kanálem a jak se nám to povedlo, píše CEO společnosti Koupelny Syrový Matouš Syrový. 

Matouš Syrový, zdroj: Koupelny Syrový

Matouš Syrový, zdroj: Koupelny Syrový

Dostat na IG účet koupelnové společnosti 30 tisíc followerů s velkým zásahem a dobrým engagementem? Jde to. Potřebujete si ale připravit nejen obsah, ale taky hroší kůži na celou řadu přešlapů a hatery v komentářích. A mít pořád na paměti, že bez autenticity to prostě nepůjde.

CEO, co není jen kluk z plakátu

Na začátku je třeba říct za mě velmi důležitou věc – jsme opravdu rodinná firma. Ačkoliv z marketingového pohledu už jde o hodně vykradenou frázi, pro nás platí stoprocentně, a troufám si říct, že právě díky tomu se nám daří mimo jiné i práce s naší stále rostoucí komunitou na sítích. 

Od počátku stavíme komunikaci na tváři mé jako CEO firmy Koupelny Syrový, mojí manželky Kristýny a mojí sestry Báry, se kterými jsme stáli u zrodu společnosti. A sázka na autenticitu se nám vyplácí – zákazníci nás potkávají na billboardech, webu, sítích, ale i v našich prodejnách. Dnes a denně si užívám překvapené výrazy, když klienti dorazí do studia a tam s nimi osobně nad kávou řeší zakázku právě ten „CEO z instáče“, který jim podá ruku a probere všechno potřebné. A hlavně – nebojí se jít s kůží na trh a být opravdovou tváří firmy. 

Autenticita na prvním místě

Sociální sítě se brzy staly naším nejsilnějším akvizičním kanálem. Jsme aktivní na Facebooku, YouTube i Pinterestu, ale nejvíce zákazníků nám jednoznačně přináší Instagram. Na něm jsme začínali jako všichni od nuly, ale vsadili jsme na autentický a kvalitní obsah, což se nám vyplatilo. 

Průměrný zásah našich postů a reels se aktuálně je přes 100 tisíc účtů. Snažíme se být ale především relevantní pro cílovou skupinu, dobře a strategicky plánovat a také zapojovat naši komunitu, která je velmi aktivní – ve střednědobém průměru se engagement pohybuje okolo 5 %. Sledující aktivně zapojujeme, momentálně například testujeme user generated content. Nemám problém vzít selfie tyč a natočit realizaci koupelny z terénu, a sledující tenhle obsah oceňují.

Jako CEO se do tvorby obsahu zapojuji poměrně intenzivně, stejně jako další členové rodiny. Vůbec první video na našem IG natočila manželka Týna a videa tvoří i moje sestra Bára. Možná se to leckomu bude zdát časově náročné, ale my vidíme, že propojení s konkrétní osobou přináší výsledky, zvyšuje atraktivitu obsahu a buduje u zákazníků důvěru. Daří se nám přenášet do onlinu inspirativní příběhy a realizace a narušovat tak představu feedu plného stylizovaných produktových fotek z koupelen.

A zároveň se nám samozřejmě občas něco i nepovede. Třeba právě ve chvíli, když jsem se zajetý koncept komunikace proložený fungujícími soutěžemi rozhodl překopat a stoupnout si před kameru. Výsledek? Spousta haterů v komentářích, odliv a vlastně pročištění followerů. Ale vydržel jsem, zlepšil formát i projev a najednou to fungovalo. Prostě se opět ukázalo, že přirozenost vede. 

Spolupráce s influencery

Na Instagramu využíváme již od našich začátků spolupráci s influencery. Neděláme ji ale bezhlavě. I tady sázíme na autenticitu, přirozený projev a důraz na naše hodnoty. Zásadní pro nás je, aby spolupráce dávala smysl oběma stranám a přinesla samozřejmě dobrý dosah. (A jako jinde, i tady je naším typickým rukopisem CEO ve videích.) Dlouhodobě spolupracujeme například s Monikou Bagárovou, Jirkou Králem nebo Nikol Leitgeb, která byla vůbec první naší influencerkou. Na všechny spolupráce získáváme skvělou zpětnou vazbu a společné posty mají výborný zásah i v kontextu ostatních příspěvků u influencerů. 

Řada spoluprací se vytváří dokonce organicky, protože Koupelny Syrový si mnoho lidí asociuje s tím, že sítě umíme. Tak vznikla třeba spolupráce s Kateřinou z IG profilu Úklid pro klid. Potenciální partneři se nám již ozývají sami a my jsme rádi, že se můžeme „vyřádit“ v mnoha zajímavých projektech. Nebojíme se ani menších partnerů, pokud přinášejí dostatečnou informační hodnotu – typickým příkladem je spolupráce s Bytecheck. Videa pak využíváme v širším marketingovém mixu.  

Kromě Instagramu a dalších sítí využíváme v rámci marketingové komunikace obsahový marketing, například na témata údržby, e-mailový marketing, SEO a PPC reklamumístním cílením. Otevírání poboček spojujeme s eventy, kde nám dobře daří přenést z offlinu do onlinu. Sociální sítě, a Instagram především jsou pro nás totiž klíčové i v rámci expanze a růstu. Na otevření nového studia v Praze přišlo díky Instagramu během prvního víkendu cca 40 párů, které nás znaly ze sítí a chtěly vidět naše unikátní koupelnové koncepty naživo. 

Nebojím se tak říct, že právě díky Instagramu jsme dnes tam, kde jsme a můžeme letos mířit v tržbách na 100 milionů. Dnes vidíme, že řada firem se snaží jít naší cestou, což je skvělé, ale bohužel jim chybí výdrž. Půl roku jsou aktivní, ale když nevidí výsledky, přestanou, protože to nenaplnilo jejich očekávání. A v tomhle mi přijde Instagram skvělý – že si ho jednoduše „nekoupíte“, ale musíte komunitu budovat. A pak, po pěti letech, můžete mířit třeba i na ty stomilionové tržby. 

Autor textu: Matouš Syrový, CEO společnosti Koupelny Syrový