Prima zařazuje audio deskripci u vybraných pořadů na Prima Cool

pátek, 12. dubna 2024, 10:50 Aktuality, TV MediaGuru

Díky produktu mVoice studio, který pracuje na bázi umělé inteligence, může Prima rozšířit nabídku pořadů pro zrakově postižené.

Zdroj: FTV Prima

Zdroj: FTV Prima

Skupina Prima ve spolupráci s českou technologickou společností Mama AI vyvinuly produkt mVoice Studio, který pomáhá tvořit audiopopisy „AD” v českém jazyce pomocí syntézy lidského hlasu a umělé inteligence. Díky tomu může skupina Prima rozšiřovat nabídku pořadů pro zrakově postižené diváky. Nejnověji je audio popis k dispozici i u vybraných pořadů na Prima Cool.

„S experty z Mama AI jsme vymysleli specifický proces, který nám umožňuje efektivně přibližovat děj a prostředí pořadů pro zrakově postižené diváky. Nové řešení jsme vyvíjeli a zlepšovali roky s ohledem na potřeby a preference našich diváků, aby byl nadále zachován vysoce personalizovaný a kvalitní audio zážitek,“ uvádí Jaroslav Richtr, vedoucí oddělení dabingu skupiny Prima.

„Použitím mVoice Studio od Mama AI skupina Prima ukazuje, jak může být technologie využita k rozšíření přístupnosti a zlepšení zážitku pro všechny diváky,“ říká Jan Kleindienst, Co-CEO a spoluzakladatel Mama AI.

Technologie syntézy hlasu Mama AI využívá poznatky z oblasti umělé inteligence, aby vytvářela hlasy, které jsou tak realistické, že je obtížné je odlišit od skutečných lidských hlasů. Platforma mVoice umožňuje využít ženské, mužské i dětské hlasy, a to nejen v českém jazyce. Vybraný dabér nahraje do databanky několik nahrávek podle vytvořeného skriptu. Poté se „potrénuje“ umělá inteligence a výsledkem je hlasový model. Pořad se nahraje do mVoice Studia, kde odborný pracovník nastuduje obsah a připraví doprovodné popisy obrazového děje. Popisuje části děje, které zrakově postižení potřebují dovysvětlit, aby lépe pochopili situaci. Může se jednat o popis osob, prostředí nebo výrazy a gestikulace.

Technologie umělé inteligence využívá skupina Prima i pro správu oficiálních profilů CNN Prima News a lifestylových magazínů na sociálních sítích. Za tímto účelem se mediální dům spojil s technologickým startupem elv.ai, který zapojuje umělou inteligenci k automatickému třídění a vyhodnocování nevhodného a škodlivého obsahu na sociálních sítích. Umělá inteligence pod dohledem editorů elv.ai v současnosti pro Primu chrání diskuze na devíti facebookových a pěti instagramových profilech.

Obchodní zastupitelství Media Club zase zakomponovalo umělou inteligenci do optimalizace klientských kampaní.

-mav-