Značka batohů Topgal spouští reklamní koncept „Svět za zipem"

pátek, 26. dubna 2024, 12:10 Aktuality, Marketing, Reklama MediaGuru

Reklamní spoty i navazující vizuály značky Topgal ukazují svět po rozepnutí zipu batohu. Značka přichází s inovovanou marketingovou strategií.

Klíčový vizuál nového reklamního konceptu Topgal, zdroj: Topgal

Klíčový vizuál nového reklamního konceptu Topgal, zdroj: Topgal

Společnost Topgal, česká jednička na trhu se školními batohy, spouští novou komunikační kampaň Svět za zipem. U příležitosti třicátého výročí firma revidovala, a následně také inovovala marketingovou strategii. Na rebrandingu, průzkumech, tvorbě strategie i kreativním pojetí kampaně spolupracuje s agenturou Czech Promotion. Cílem je udržet tržní pozici u nejmenších školáků a posílit zájem o značku u starších dětí a studentů.

Výsledkem spolupráce Topgalu s Czech Promotion je nový kreativní koncept Svět za zipem. „Chceme zákazníkům představit batoh Topgal jako místo, které ukrývá příběhy, záliby nebo tajemství svého nositele. Jako pestrý svět, který si holky a kluci nosí všude s sebou,” říká jeden z autorů konceptu Petr Vlasák, Creative Director v Czech Promotion.

Tvorbě kreativního konceptu předcházely série kvantitativních i kvalitativních výzkumů, brand workshop se zástupci Topgalu i kreativní a mediální analýza konkurence. Na jejich základě vznikla brandová komunikační strategie, z níž vzešly tři koncepty. Další testování konceptů na cílových skupinách potvrdilo, že Svět za zipem dokáže nejlépe oslovit jak děti, tak jejich rodiče. „Reklamy konkurenčních značek se na batoh dívají pouze zvenčí. Ukazují barvy, design, nanejvýš řazení kapes. My jsme se rozhodli dramatizovat pravou podstatu batohu jako nositele obsahu,” doplňuje Petr Vlasák.

Zdroj: Topgal

Zdroj: Topgal

Topgal chce novou komunikační kampaní reagovat na módní trendy, představy a styl mladé generace. Cílem je mimo jiné posílit povědomí a sounáležitosti se značkou u starších školáků a studentů. Zároveň však akcentuje také přednosti, jako jsou zdravý vývoj zad, bezpečnost, kvalita materiálů a zpracování.

„Chceme zůstat symbolem kvality pro rodiče, ale zároveň být atraktivní pro jejich děti. Stát se jednou z fashion značek pro náctileté, takovým Applem mezi školními a studentskými batohy,” upřesňuje strategické cíle marketingový ředitel Topgalu, Libor Chaloupka.

„Z průzkumů vyplynulo, že ačkoliv školní batoh dětem připomíná méně příjemné povinnosti, mají k němu pozitivní vztah. Je to jejich osobní věc, se kterou jsou za roky užívání sžité. Tuto emoční vazbu se snažíme akcelerovat také v nové kampani,” doplňuje Chaloupka.

Hlavním motivem kampaně jsou rozdílné světy školních činností, koníčků a zábavy skrývající se za zipem batohu. Na dva televizní reklamní spoty, cílené na rodiče s mladšími dětmi a na teenagery, naváže široce pojatá komunikační kampaň v online prostředí, na sociálních sítích, v tištěných médiích, outdooru a postupně i v prodejnách obchodních partnerů.

-mav-