Češi využívají sociální sítě častěji, času ale na nich tráví méně

čtvrtek, 23. května 2024, 17:45 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Každý den využívá sociální sítě v Česku 80 % internetové populace starší 15 let. Vyplývá to z nové vlny pravidelného průzkumu AMI Digital Index.

Nejpopulárnější sociální sítě v Česku, zdroj: AMI Digital Index

Nejpopulárnější sociální sítě v Česku, zdroj: AMI Digital Index

Sociální sítě navštěvuje denně 80 % českých uživatelů internetu. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index 24, který ve spolupráci se Xiaomi Technology Czech letos po osmé realizovala agentura AMI Digital.

Oproti loňskému roku se mírně zkrátila doba, kterou na sociálních sítích trávíme. Zatímco v roce 2023 to bylo v průměru 147 minut denně, letos se čeští uživatelé věnovali sítím průměrně 144 minut za den. Nejvyšší průměrný čas uváděli respondenti z generace Z (27 let a mladší), a to 210 minut denně.

„Ze zjištění letošního výzkumu vyplývá, že i když Češi tráví na sítích o něco méně času, používají je stále častěji,” říká Vladan Crha, ředitel AMI Digital. „Poměrně překvapivě tenhle trend netáhnou jen nejmladší uživatelé, ale zejména lidé z řad mileniálů (28 až 43 let) a tzv. generace X (44-59 let).”

K trojici nejvyužívanějších sítích nadále patří YouTube (90 %), Facebook (89 %) a Instagram (63 %).

Příloha 1 - Růst používání mobilních telefonů, zdroj: AMI Digital Index

Příloha 1 - Růst používání mobilních telefonů, zdroj: AMI Digital Index

Pro přístup na sociální sítě  čeští uživatelé stále častěji používají mobilní telefon. Letos tuto technologii upřednostňovalo vždy nebo většinou už 82 % z nich, jen 31 % volilo raději notebook nebo stolní počítač (23 %). Preference mobilů platila pro uživatele všech věkových skupin.

„Masivní převahu chytrých mobilních telefonů podtrhuje i zjištění, že letos poprvé je mobil primární volbou už i pro respondenty z řad tzv. boomers, tedy starších 60 let,” uvedl David Forman, marketingový manažer Xiaomi Technology Czech. „Ve výsledcích za rok 2024 tuto technologii zvolilo výhradně nebo většinou celých 50 % této nejstarší skupiny,” doplnil  Forman.

Srovnání podílu uživatelů navštěvujících sociální sítě každý den podle generací (rok 2023 a 2024), zdroj: AMI Digital Index

Srovnání podílu uživatelů navštěvujících sociální sítě každý den podle generací (rok 2023 a 2024), zdroj: AMI Digital Index

AMI Digital Index je každoroční výzkum trhu sociálních médií, který realizovala agentura AMI Digital letos ve spolupráci se společností Xiaomi na vzorku 1010 uživatelů internetu v ČR starších 15 let. Sběr dat zajišťuje výzkumná agentura Stem/Mark, letos se jednalo o osmý ročník. Obdobný výzkum provádí AMI Digital poslední tři roky i na Slovensku.

Základní shrnutí z letošní vlny výzkumu si můžete prohlédnout v dokumentu níže.

-mav-