O2 se zaměří v kampani na zlepšení digitálního zdraví

pátek, 10. května 2024, 10:40 Aktuality, Reklama MediaGuru

Až 1,7 milionu lidí v Česku nevyužívají technologie tak, aby byli dlouhodobě v pohodě, vyplývá to z průzkumu společnosti O2. 

Klíčový vizuál k edukační kampani „Máme to ve své moci“, zdroj: O2

Klíčový vizuál k edukační kampani „Máme to ve své moci“, zdroj: O2

Skoro pětina české populace, přesně 1,7 milionu lidí, má nízký index digitálního zdraví. Znamená to, že technologie nevyužívají pro sebe bezpečně. Na mobilu tráví více než šest hodin denně, skoro o 3 hodiny a 20 minut více, než sami chtějí. Ohroženi jsou především mladí. Vyplývá to z průzkumu společnosti O2, jež se dotazovala ve spolupráci s agenturou NMS Market Research 1900 lidí. 

„Skoro 60 % mladých lidí má pocit, že tráví na mobilu až moc času. A přiznávají, že ne vždy používají technologie tak, aby se díky nim cítili v pohodě. Proto se O2 rozhodlo zaměřit dlouhodobě na digitální zdraví, a to nejen svých zákazníků. Tato oblast se stává jedním ze základních pilířů společnosti, které chceme do budoucna rozvíjet,“ vysvětluje ředitel marketingu O2 David Daneš.

Z průzkumu dále vyplynulo, že lidé v online prostoru zahánějí nudu, hledají odreagování a zlepšení nálady.  „Po delším čase na telefonu trápí téměř 87 % z těchto lidí pocity nervozity a stresu,“ popisuje Tereza Friedrichová z výzkumné agentury NMS Market Research.

Společnost O2 chce nyní toto téma digitálního zdraví otevřít a ukázat lidem, jak využívat technologie, aby přinášely spokojenost a pozitivní pocity – jak po stránce fyzické, tak i psychické a sociální. Na základě odborných poznatků a zmíněného průzkumu spouští nyní kampaňMám to ve své moci. Technologie mi nevládnou, já vládnu jim.“, jež je podložena experimenty. Na vlastní kůži jimi prošli i ambasadoři projektu – Ben Cristovao, Naomi Adachi, Týnka Šlingrová a Petr Švancara. „Přichystali jsme si na ně celou sadu nástrojů, kterými jsme měřili jejich reakce – napojili jsme je na EEG headset, sledovali jejich srdeční rytmus, pohyb očí, reakce zorniček i jejich kůže,“ popisuje experiment neurověděc Petr Adámek Národního ústavu duševního zdraví, který je jedním z odborných garantů kampaně.

„Ukázalo se, že i když si často myslíme, jak s telefonem v ruce odpočíváme, opak je pravdou – mozek pracuje naplno. Viděli jsme, že technologie jsou sice skvělým pomocníkem, jak být s lidmi ve spojení, osobní setkání ale přinášejí mnohem intenzivnější prožitky. Zkoumali jsme i to, jak se srovnáváme s lidmi na sociálních sítích nebo jak pracujeme s produktivitou a multitaskingem – a zda jsme ho vůbec schopni. Zkrátka oblastmi, se kterými občas bojujeme úplně všichni,” doplňuje Adámek.

Zájemci se mohou také sami otestovat v aplikaci Moje O2 nebo na webu digitalnizdravi.cz, kde je k dispozici sada otázek na téma digitálního zdraví. Zároveň je možné podívat se na tipy, jak své digitální zdraví posílit.

Kampaň, jejíž myšlenka vznikala inhouse, poběží online (a to i v podobě až 8 minutových spotů) na YouTube. Objeví se i na sociálních sítích (vedle YouTube na Instragramu a TikToku), cílí především na generaci Z.

-stk-