Marketing

Rockaway Capital vstupuje do festivalu Designblok

pondělí, 27. května 2024, 10:05 Marketing, Aktuality MediaGuru

Rockaway Capital Jakuba Havrlanta se stává strategickým investorem festivalu Designblok, cen Czech Grand Design a značky Křehký.

Jakub Havrlant, zdroj. Designblok

Jakub Havrlant, zdroj. Designblok

Rockaway Capital, investiční skupina Jakuba Havrlanta, spojuje několik let po vstupu do MFF KV a Colours of Ostrava své jméno s další značkou – stává se strategickým investorem Designbloku, mezinárodního festivalu designu. Skupina chce díky svému vstupu podpořit český design ve světě, přilákat známé designéry do Česka a propojit uměleckou komunitu s tou byznysovou.

Zakladateli Designbloku jsou Jana Zielinski (52 %) a Jiří Macek (48 %). Rockaway Capital vstupuje do zastřešující společnosti Profil Media, která stojí také za značkou Křehký nebo udílením cen Czech Grand Design. Jaký podíl v Profil Media získává, neuvedla. 

„Díky budoucím společným projektům chceme firmu posunout ještě mnohem dál – ukázat sílu českého designu ve světě a zároveň přilákat špičková zahraniční jména k nám. Za zásadní pak považujeme propojení umělecké komunity s tou byznysovou,” říká investiční partner Rockaway Jan Jírovec.

„Před více než rokem jsme začali jednat s Janem Jírovcem o vstupu Rockaway Capital do našich projektů, tedy festivalu Designblok, cen Czech Grand Design a značky Křehký. Ke spolupráci s investorem nás lákaly možnosti dalšího rozvoje našich aktivit, strategického propojování projektů a sdílení know-how. Designblok si po 25 letech konání získal výraznou pozici na domácí i světové scéně a nyní jej čeká příležitost k dalšímu dynamickému růstu. Těší mě i fakt, že jsme se stali součástí skupiny Rockaway Arts společně s MFF KV a Colours of Ostrava,” dodává spolumajitelka společnosti Profil Media a ředitelka festivalu Designblok Jana Zielinski.

Rockaway na začátku roku 2021 vstoupila do Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, posléze pak vznikla skupina KVIFF Group, která zastřešila všechny kulturní aktivity kolem festivalu; v létě 2022 zase oznámila majetkový vstup do festivalu Colours of Ostrava. Oběma akcím pomohla s manažerským vedením a implementací digitálních řešení. V případě MFF KV šlo například o vybudování projektu Kviff.TV nebo vstup do distribuční společnosti Aerofilms.

Letošní ročník Designbloku s tématem Mládí proběhne od 2. do 6. října a zavede návštěvníky do čerstvě zrekonstruovaného Muzea města Prahy a moderní budovy Bastion Florenc a vrátí se i na Pražský hrad a do Uměleckoprůmyslového muzea v Praze. 

-mav-