TikTok vylepší správu kampaní s pomocí AI

neděle, 26. května 2024, 08:00 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť staví do popředí schopnosti umělé inteligence, které mají zefektivnit marketing.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Velké digitální platformy zkoušejí za pomoci AI ulehčit práci marketérům. TikTok to chce dělat takovým způsobem, že možná některé z nich úplně nahradí. Algoritmy této platformy zvládají nejen poradit nebo vymyslet potenciálně chytlavé texty, ale rovnou videoreklamu vytvořit na základě zadání. Mezi kritéria může patřit i stanovení konkrétního cíle inzerenta nebo výše rozpočtu. Tiktokové algoritmy kombinující AI a strojové učení by pak měly podle serveru Adweek zvolit správnou cílovou skupinu včetně vhodného načasování kampaně. Všechny tyhle a další funkce se TikTok nyní snaží koncentrovat na jedno místo, aby byly použitelnější a dostupnější.

Platforma má také zvládat na požádání ukázat, co je aktuálně na TikToku tím největším diváckým hitem a případně rovnou i nadhazovat nápady, jak by se na základě současných trendů dalo uspět s reklamou z konkrétního spotřebitelského segmentu. Rozličné podoby využívání takzvané umělé inteligence zastřešuje úplně nová sekce určená značkám, která nese název Symphony. V jejím rámci dostávají zadavatelé také možnost vytvářet kampaně doslova na pár kliknutí, ale také oprašovat a vylepšovat už vzniklé klipy. Funkce Symphony to mají zvládat automaticky, například volbou poutavějšího pozadí videa. TikTok nicméně slibuje optimalizovat nejen kreativní stránku inzerce a jejího zacílení, ale například i některé parametry prodeje přes e-commerce funkci TikTok Shop typu podmínek affiliate spoluprací. Jak však podotýká server Social Media Today, řada funkcí Symphony už byla na TikToku porůznu dostupná dříve. Nové uživatelské rozhraní, které všechny vymoženosti umělé inteligence na platformě zastřešuje, má ale výrazně zjednodušit jejich používání. Zároveň tím dává TikTok najevo, jak vážně bere svět e-commerce, protože spolu se Symphony představil i další novinky.

@tiktoknewsroom

Introducing TikTok Symphony: our new Creative AI suite that blends human imagination with AI-powered efficiency to help marketers scale content development, creativity, and productivity on TikTok.

♬ original sound - TikTok Newsroom

„Přesměrování pozornosti z návratnosti prostředků vložených do reklamy na celkovou návratnost investice znamená zásadní posun vpřed v rámci naší vize. Chceme se z mediálního partnera stát skutečným obchodním partnerem našich zákazníků,“ vysvětluje podle Adweeku Adolfo Fernández, šéf globální produktové strategie TikToku. Vstříc tomuto záměru má jít rovněž inovace s názvem TikTok One, kterou si lze představit jako uzlový bod, přes který si značky mohou například domluvit spolupráci s influencery.

Tvůrců tímto způsobem dostupných pro komerční spolupráci je podle sociální sítě na dva miliony. I to je něco, co v různé obměně nabízí platformy jako Instagram nebo YouTube. Nemluvě o využívání takzvané umělé inteligence, která v pojetí největšího světového videoserveru získala tu podobu, která umí youtuberům poradit mimo jiné s náměty na příští videa. V oblasti marketingových nástrojů tuto technologickou inovaci, kterou by bylo leckdy přesnější označovat jako strojové učení, už delší dobu využívá i Meta se stejnými záměry jako TikTok – tedy usnadnit zadavatelům nastavení a generování reklamních kampaní. U TikToku se ovšem přínos inovací pod zkratkou AI nemusí plně rozvinout, neboť dostala do začátku příštího roku ultimátum buď svůj byznys prodat jiné firmě, nebo se stáhnout z amerického trhu. Bez ohledu na další osud TikToku lze ale předpokládat, že trend využívání generativních jazykových modelů v rámci světa sociálních sítí aspoň v nejbližší době nezmizí.

-riv-