ČT24 vysílá dvacet let, CNN Prima News pět let
Zpravodajské televize zvýšily za pět let souhrnný podíl na televizním trhu. Výročí si v květnu připomínají jak ČT24, tak CNN Prima News.

Ilustrační foto, zdroj: Česká televize
V pátek 2. května uplynulo dvacet let od startu zpravodajské stanice ČT24 a v sobotu 3. května si své pětileté výročí připomíná kanál CNN Prima News. Oba si postupně místo na televizním trhu vybojovaly, přestože zpočátku čelily nedůvěře a obavám z toho, zda mohou být přínosné a životaschopné.
Období od roku 2020, kdy obě stanice vysílají souběžně, navíc ukázalo, že celkový podíl, který na televizním trhu specializované zpravodajské televize zaujímají, se zvýšil. Zatímco v roce 2020, kdy zahajovala CNN Prima News, představoval v souhrnu pro obě stanice 5,78 % (15+), k letošnímu květnu to bylo o zhruba procentní bod víc, a to 6,7 % (zdroj: ATO-Nielsen).
Alespoň tři minuty televizního vysílání některého ze zpravodajských kanálů denně vyhledá téměř 1,5 mil. diváků starších 15 let (reach 15+, duben 2025), měsíčně to pak představuje 4,5 milionu diváků. Televizní reach se ale postupem doby nezvyšuje, což souvisí s konzumací zpravodajství také přes onlinové platformy, kam se část diváků přesouvá. V onlinu jdou počty návštěvníků do milionů měsíčně.
Web ct24.cz navštívilo v letošním březnu přes 920 tisíc reálných uživatelů (zdroj: NetMonitor), v případě webu CNNPrima.cz to bylo za stejné období 2,7 mil. uživatelů. Další statisíce až miliony uživatelů oslovují obě stanice přes sociální sítě.
V podílu televizní sledovanosti má ČT24 před svým mladším konkurentem náskok více než dvou procentních bodů. Zpočátku nástupu CNN Prima News se podíl ČT24 snižoval, od roku 2023 se ale pozice stabilizovaly a odstup mezi nimi se příliš nemění.

Zdroj: ATO-Nielsen, TV živě+TS0-3 ke dni 3.5. 2025, rok 2025 = průměr 1.1.-3.5. 2025, 15+, celý den
Česká televize na základě srovnání s podíly jiných zpravodajských stanic v Evropě uvádí, že ČT24 je nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě a „symbolem důvěryhodnosti, spolehlivosti a nepřetržitého zpravodajství". Podle trackingového výzkumu Kantar CZ považuje až 85 % respondentů Českou televizi za hlavní zdroj informací v době mimořádných událostí. Výzkumy dále ukazují, že 62 % diváků považuje zpravodajství ČT24 za objektivní a vyvážené, a že se úrovní důvěry řadí po bok evropských veřejnoprávních stanic, jako jsou rakouská ORF, francouzská France Télévisions nebo italská RAI.
Ke dvacátému výročí vznikla tematická marketingová kampaň s heslem „V dobrém i ve zlém“. Má vyjadřovat, že ČT24 je k dispozici jak ve dnech a dobách klidných, tak v časech složitých.
CNN Prima News zase při příležitosti svého 5. výročí oznámila, že získala kontrakt na dalších pět let a může tak využívat spolupráce se CNN International, která ji licenci ke zpravodajskému obsahu poskytuje. V následujícím pětiletém období se chce ještě více zaměřit na multimediální prezenci a poskytování obsahu nejen přes televizní obrazovku, ale i digitální média, audio média a tištěná média.
Nejsledovanějším pořadem v historii ČT24 bylo volební studio ke druhému kolu prezidentských voleb 28. ledna 2023, které sledovalo 1,3 milionu diváků, kdy podíl na sledovanosti přesáhl 40 %. Na CNN Prima News měla dosud nejvyšší sledovanost Partie Terezie Tománkové vysílaná 4. června 2023 s počtem 358 tisíc diváků 15+ (share 24 %) a Superdebata: České zájmy v Evropě z 5. června 2024. Sledovalo ji 347 tisíc diváků při podílu12,3 %.
-mav-