Nesnězeno zpřístupňuje real-time reporting pro retail

neděle, 18. května 2025, 07:35 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Svým partnerům z řad obchodních řetězců poskytne Nesnězeno reporting o prodejích balíčků i upsellingu v reálném čase. 

Zdroj: Nesnězeno

Zdroj: Nesnězeno

Platforma Nesnězeno, jež pomáhá snižovat plýtvání jídlem, odemyká svůj real-time reporting obchodním řetězcům i dalším B2B partnerům. V rámci svého programu, ve kterém jsou jich zapojeny společnosti jako Penny, Starbucks, Minit, Pont a další, nabízí data a analytiku z prodeje zvýhodněných balíčků potravin. 

„Nesnězeno vzniklo především jako reakce na potřebu minimalizovat potravinový odpad. To pro nás stále je základní podstatou celého projektu,“ říká Jakub Henni, zakladatel a CEO Nesnězeno, a dodává: „S tím, jak rosteme a přibývají nové typy partnerů, jako jsou právě třeba retailové řetězce, se přirozeně začínáme víc zabývat i dalšími aspekty, a hlavně vyhodnocením dat – například zákaznické zkušenosti, ale i dalšími ekonomickými přínosy.“

Novým krokem umožňuje Nesnězeno svým partnerům z řad obchodních řetězců digitalizovat proces záchrany potravin, které by se jinak neprodaly například z důvodu blížící se doby spotřeby. Kromě pravidelného reportingu získají také přístup do dashboardu, kde mohou v reálném čase sledovat relevantní prodejní data, od sales-rate, tedy jaký podíl z nabízených balíčků se prodal, přes hodnocení prodejny, procesu vyzvednutí i samotných balíčků a obsluhy až po upselling, podíl zákazníků, kteří si z prodejny kromě Nesnězeno balíčku odnesli i další produkty a útratu za ně. Data se získávají na základě dotazníků, které zákazníci vyplňují v aplikaci Nesnězeno. 

Pilotní provoz realizovaný v nižších stovkách retailových prodejen na základě zkušenosti téměř 10 tisíc zákazníků ukazuje, že v 43 % případů si zákazník k balíčku Nesnězeno v místě zároveň nakoupil i další produkty

Nesnězeno bylo založeno v roce 2018 brněnskými studenty s cílem zabránit zbytečnému plýtvání jídlem. Zpočátku fungovalo pouze přes Facebook, následně prostřednictvím mobilní aplikace. V roce 2022 se spojilo s maďarským projektem Munch, společně oba hráči expandovali na slovenský a rumunský trh. V loňském roce byla dokončena regionální expanze po České republice, kde je nyní služba dostupná ve všech krajích, a to nejen ve velkých městech, ale i v těch menších. Do budoucna se v expanzi chce orientovat na nové trhy, jako je Chorvatsko, Řecko nebo Slovinsko, nevylučuje však i rozšíření směrem na západ. 

Od svého vzniku bylo díky Nesnězeno zachráněno v České republice 1,2 milionů balíčků, tedy 1204 tun potravin v hodnotě 90 milionů korun. Mobilní aplikace dosáhla přes 1,1 milionu stažení, přičemž největší uživatelskou skupinou tvoří mladší generace ve věku 25 až 30 let, pro kterou je motivací ochrana životního prostředí, minimalizace plýtvání jídlem, možnost šetřit nebo ochutnat jídlo, které by si běžně v restauraci neobjednali. Tři čtvrtiny uživatelů jsou ženy

V Česku má Nesnězeno nyní 1080 partnerů, v rámci celé skupiny přes čtyři tisíce. Kromě výše zmíněných řetězců se spojuje i s celou řadou gastro podniků či hotelů, v posledních měsících navázala platforma spolupráci s řetězci, jako je Ave Hotels a Holiday Inn. Největší zájem je o balíčky potravin (34 %), pokrmy z restaurací (23 %), pečivo z pekáren (20 %) nebo sendviče z kaváren (13 %). Obrat celé skupiny za loňský rok činil 7,5 milionů euro

Na poli marketingu se platforma zaměřuje především na sociální sítě, Instagram, Facebook a TikTok, a také direct marketing. V rámci svého ambasadorského programu odměňuje kredity tvůrce podle dosahu jejich obsahu propagující značku. V komunikaci klade důraz na přesné zacílení podle lokality. 

-stk-