
Vizuál kampaně Chance Liga, zdroj: Chance Liga
Pod heslem „Chance Liga je Fenomén“ odstartovala Ligová fotbalová asociace (LFA) historicky největší brandovou kampaň zaměřenou na propagaci nejvyšší domácí soutěže a ligového fotbalu. Do kampaně se zapojily všechny kluby Chance Ligy a tvářemi se staly vybrané hvězdy soutěže. Na kampani s LFA spolupracoval také český módní návrhář Lukáš Macháček.
„Rekordní zájem fanoušků i partnerů, výrazný posun ve vnímání značky a úspěchy v evropském srovnání. To jsou jen některé z důkazů, že ligový fotbal v Česku zažívá mimořádně silné období. I proto dnes můžeme bez ostychu konstatovat, že je na domácí sportovní scéně skutečným fenoménem. A právě na to chceme jako LFA navázat největší celorepublikovou brandovou kampaní v historii, která tuto skutečnost podtrhne, posílí značku Chance Ligy a demonstruje celospolečenský vliv i přesah ligového fotbalu,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
„Když jsme před rokem vstupovali do ligového fotbalu, věděli jsme, že kromě skvělé hry sázíme ještě na něco víc. A tahle kampaň to potvrzuje – fotbal se stává kulturním jazykem, který mluví i tam, kde dřív zněla jen hymna klubu. A Chance Liga? Ta si tenhle jazyk osvojila s vlastním přízvukem,“ říká za generálního partnera vedoucí sponzoringu značky Chance Martin Ptáčník.
Kampaň stojí na nejvýraznějších osobnostech soutěže. Její vizuální podoba odráží individuální příběhy, klubovou rivalitu a výjimečnost hráčů, kteří v nejvyšší soutěži působí.
„Už samotné heslo ‚fenomén’ má jasně deklarovat, že jde o odvážnou a sebevědomou kampaň, která bude vidět. Zároveň půjde ruku v ruce s moderními trendy, aby dokázala zaujmout nejen tradiční fanouškovskou základnu, ale rovněž přitáhla pozornost i mimo ni, zejména u mladé generace,“ popsal Hajný s tím, že kampaň bude pracovat i s dalšími silnými hesly jako „kult", „ikona" či „náboženství".
Vizibilita kampaně bude jak v online prostoru, tak také offline, prostřednictvím billboardů a dalších ploch. A to po celé republice, zejména v místech, kde působí kluby Chance Ligy.
Realizace kampaně proběhne v několika fázích, které budou korespondovat s vývojem sezony a budou ji provázet po celou dobu. Vše startuje úvodní fází, v níž se vybraní hráči objeví v bomberech, kterých vzniklo pouze 30 kusů jen pro tuto událost. Ve spolupráci s LFA je připravil návrhář Lukáš Macháček.
S Lukášem Macháčkem navíc LFA spojila síly i v rámci dalšího projektu, který bude představen před startem ročníku 2025/26.
Veškeré zmíněné aktivity vycházejí z dlouhodobé marketingové strategie Ligové fotbalové asociace, kterou představila na jaře 2024. Jejím cílem je nejen posilovat značku obou profesionálních soutěží, ale také oslovovat zejména mladou generaci, budovat u ní vztah k ligovému fotbalu a ukazovat, že ligový fotbal je fenomén s přesahem do módy, kultury, gastronomie i dalších oblastí, které mladé lidi zajímají.
-mav-