
Klíčový vizuál kampaně značky Radegast, zdroj: Radegast
Pivovar Radegast se spojil s iniciativou Ukliďme Česko a společně zorganizují na konci léta úklidy v okolí vodních toků. Účastníci budou mít možnost získat jeden z 2030 sudů na dešťovku. Radegast je dobrovolníkům rozdá jako poděkování za jejich zapojení do Boje o vodu. Tváří kampaně je stejně jako v loňském roce mistr světa a olympijský medailista, kajakář Vavřinec Hradilek.
Kampaň začala tradičně 17. června, tedy na Mezinárodní den boje proti suchu a rozšiřování pouští. Radegast při té příležitosti zorganizoval tiskovou konferenci v Loděnicích Troja, kde odprezentoval letošní ideu kampaně.
Vavřinec Hradilek zde sjel kanoistický kanál. V momentě, kdy vyrazil, přestala do kanálu proudit voda. Na konci jízdy tedy zůstal s kajakem prakticky na suchu. Po vystoupení z kajaku pak představil novinářům závazek Radegastu zadržet v krajině do roku 2030 víc vody, než si z ní pro potřeby pivovaru bere.
Zároveň v rámci Radegast akce naložil Vavřinec Hradilek 200 sudů na dešťovku do dodávky a vydal se s nimi do Libědic a Suchohrdel, jedněch z nejsušších obcí v ČR (podle projektu InterSucho a ČHMÚ), kde ve spolupráci s místními radnicemi sudy rozdal obyvatelům.
Zdroj? Pivovar Radegast
Během kampaně budou mít lidé možnost zorganizovat vlastní úklid kolem vodních toků nebo se přidat k již naplánovanému úklidu a získat další sudy na dešťovku. Tradiční akce Ukliďme Česko se tak promění v akci Ukliďme vodu. Všechny informace o úklidech i další novinky o boji o vodu najdou spotřebitelé na stránkách www.bojovodu.cz.
„Přestože jsme jedním z nejúspornějších pivovarů na světě, co se týče spotřeby vody na výrobu jednoho piva, v pivovaru jí ročně potřebujeme okolo 570 milionů litrů. Dobře si to uvědomujeme a snažíme se pomoct krajině, aby z ní voda nemizela,“ podotýká Josef Jalůvka, Senior Brand Manager Radegast.
Ke kampani vznikl nový tag-on, jehož hlavním hrdinou je znovu kajakář Vavřinec Hradilek. V režii Matyáše Fáry spot produkovala Armada Films.
„Vavřinec Hradilek se jako ambasador značky Radegast osvědčil už v loňském roce, kdy jsme s ním sjížděli schody v Nuslích. Pro spotřebitele je nositelem hodnot rozhodnosti a odpovědnosti,“ komentuje spolupráci Pavel Sobek, Creative Leader Boomerang Communication.
Tag-on poběží ve spojení s TV spotem Hráz. Kromě televizní exekuce se v rámci kampaně objeví outdoor a CLV formáty i digitální a SoMe kampaň.
Radegast zároveň komunikuje problematiku vody na festivalech Rock for People a Colours of Ostrava. Připravil zároveň pivní speciál Radegast Rezist, uvařeného ze speciálně vyšlechtěných odrůd chmele zvaných Odolchmel.
Odolchmel je výsledkem výzkumného projektu realizovaného ve spolupráci s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským a Chmelařským institutem. Jde o šlechtění nových odrůd chmele, které potřebují méně vody.
Kredits
- Klient: Plzeňský Prazdroj – značka Radegast
- Jakub Marek – Marketing Manager Premium CZ&SK
- Josef Jalůvka – Senior Brand Manager CZ&SK
- Lucie Vaverová – Senior Global Brand Manager
- Adam Šrámek – Junior Brand manager Radegast CZ
- Agentura: Boomerang Communication
- Pavel Sobek – Creative Leader, Idea Maker & Copywriter
- Robert Marek – Senior Project Team Leader
- Ondřej Zehnal – Senior Account Manager
- Miloslav Daněk – Art Director
- Jaroslav Šlauf – Art Director
- Vít Nešpor – Social Media Manager
- Produkce TVC Tag-on & KV 2025
- Armada films – TV produkce
- UPP – post-produkce
- Matyáš Fára – režie
- Kryštof Melka – kamera
-mav-