Zisk TV Nova se loni udržel nad miliardou, tržby překonaly devět miliard

čtvrtek, 31. července 2025, 12:30 TV MediaGuru

Skupina Nova v loňském roce opět vylepšila své hospodářské výsledky. Rostly tržby i zisk, ukazuje výroční zpráva.

Zdroj: TV Nova

Zdroj: TV Nova

Skupina TV Nova zaznamenala v roce 2024 růst hospodářských výsledků. Tržby z běžné činnosti dosáhly 9,1 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 16 %. Čistý zisk se zvýšil na 1,19 miliardy korun a provozní výsledek hospodaření překonal hranici 2 miliard Kč. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti za rok 2024.

„Rok 2024 byl pro TV Nova zlomový. Mění se způsob sledování, mění se očekávání diváků. A právě v těchto změnách chceme hrát klíčovou roli,“ uvedli jednatelé Daniel Grunt a Šárka Švecová v úvodním hodnocení. Dodali, že Nova rozvíjí ekosystém, ve kterém se lineární vysílání, streaming, online i sociální sítě navzájem funkčně doplňují. Klíčový není jen jeden kanál, ale kombinovaný zásah. Firmě se také podle jednatelů podařilo realizovat strategii a investovala do obsahu, technologií i značky. 

Základní ukazatele hospodaření TV Nova (mil. Kč)

  2024 2023  změna (%)
Tržby z prodeje výrobků a služeb 9 113 7 837 +16,3
Provozní výsledek hospodaření  2 048 1 883 +8,8
Výsledek hospodaření za účetní období 1 191 1 151 +3,5

Zdroj: Výroční zpráva TV Nova za 2024

Největší část tvořily tržby z televizní reklamy na kanálech šířených pozemní cestou, které meziročně vzrostly o 5 % a jejich celkový výnos dosáhl 5 mld. Kč. Významný nárůst o třetinu zaznamenaly výnosy z prodeje reklamy na internetu a předplatného Voyo (dnes Oneplay) s 1,17 mld. Kč. O pětinu vzrostly také ostatní tržby z prodeje obchodních sdělení v televizi.

Struktura výnosů z běžné činnosti (mil. Kč)

  2024 2023 změna (%)
Reklama (pozemní TV vysílání) 5 011 4 781 +4,8
ostatní tržby z prodeje obchodních sdělení v TV 882 739 +19,4
prodej reklamního prostoru na internetu a předplatné Voyo 1 165 878 +32,7
ostatní služby 2 056 1 439 +42,9

Zdroj: Výroční zpráva TV Nova za 2024

Nova se chce letos zaměřit na investice do digitálního rozvoje a streamovací služby Oneplay, která vznikla letos spojením Voya a O2 TV společnosti O2, která stejně jako Nova patří pod PPF.

Skupina TV Nova má volně šířené stanice Nova, Nova Cinema, Nova Action, Nova Fun, Nova Lady a Nova Gold a prémiové stanice Nova Sport 1 až 6.

-mav-