HBO zvyšuje i na českém trhu tržby z předplatného

pondělí, 1. září 2025, 12:10 TV MediaGuru

O pětinu se v loňském roce zvýšily tržby z předplatného HBO na tuzemském trhu, vyplývá z výroční zprávy za rok 2024.

Ilustrační foto, zdroj: HBO

Ilustrační foto, zdroj: HBO

Společnost HBO Europe, která provozuje televizní kanály HBO včetně vysílání originální produkce a poskytování vysílacích licencí, v zemích střední a východní Evropy včetně Česka, zvýšila v loňském roce tržby, provozní výsledek i čistý zisk. Ten dosáhl 1,36 mld. Kč (meziročně +17 %), tržby se zvýšily o téměř tři procenta na 7,18 mld. Kč. Vyplývá to z výsledků hospodaření společnosti v roce 2024 uvedených ve výroční zprávě. Společnost zároveň investovala přes 1,129 miliardy Kč, hlavně do licencí pořadů, dabingu a titulkování, což mělo podpořit rozšíření nabídky a zlepšení kvality vysílání.

Ekonomické ukazatele HBO Europe (tis. Kč)

Ukazatel 2024 2023 Meziroční změna (%)
Tržby 7 178 952 6 989 604 +2,7
Provozní zisk 1 632 982 1 274 021 +28,2
Hospodářský výsledek za účetní období 1 359 790 1 157 683 +17,4

Zdroj: Výroční zpráva HBO Europe za rok 2024

Tržby z předplatného na domácím (tuzemském) trhu se meziročně zvýšily o více než pětinu (+21 %) a celkově dosáhly 769 mil. Kč. Struktura tržeb za rok 2024 ukazuje významný podíl zahraničních trhů. Tržby na zahraničních trzích dosáhly 2,293 miliardy Kč. 

Převážná část domácích výnosů plyne z předplatného v oblasti kabelového vysílání, a to především od operátorů O2, Vodafone a T-Mobile a také za službu HBO Max. Firma ve výroční zprávě neuvádí, kolik předplatitelů eviduje.

Struktura tržeb HBO Europe (tis. Kč)

Kategorie 2024 2023
Předplatné – domácí trh 768 680 634 544
Předplatné – zahraniční trh 2 292 666 1 786 830
Licenční poplatky – zahraničí 3 818 253 3 898 966
Tržby z prodeje originální produkce – domácí trh 23 937 9 047
Tržby z prodeje originální produkce – zahraniční trh 275 416 658 885
Ostatní – domácí trh 0 1 134
Ostatní – zahraniční trh 0 198
Celkem tržby 7 178 952 6 989 604

Zdroj: Výroční zpráva HBO Europe za rok 2024

HBO Europe je podle výroční zprávy klíčovou regionální dceřinou společností Warner Bros Discovery Inc., která hraje ústřední roli v evropské streamovací strategii. Spojení HBO Max a Discovery+, ke kterému loni došlo, má vést k růstu počtu odběratelů a konsolidace značky ve střední a východní Evropě. Zároveň zmiňuje záměr lepší monetizace prostřednictvím různých cenových modelů, včetně možností s podporou reklam. Základní předplatné s reklamou zatím HBO Max  v Česku nenabízí. Postupně však reklamní vrstvu zavádí v evropských zemích. Dostupná už je například ve Francii, Německu, Polsku, Norsku, Dánsku, Belgii, Rumunsku nebo Finsku a od letošního dubna také ve Španělsku, Portugalsku a Andoře.  

Hlavním předmětem podnikání HBO Europe je provozování televizního vysílání HBO v Česku, na Slovensku, Černé Hoře, Makedonii, Bosně a Hercegovině a poskytování vysílací licence pro Slovinsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Bulharsko, Chorvatsko a Srbsko.

-mav-