HBO zvyšuje i na českém trhu tržby z předplatného
O pětinu se v loňském roce zvýšily tržby z předplatného HBO na tuzemském trhu, vyplývá z výroční zprávy za rok 2024.

Ilustrační foto, zdroj: HBO
Společnost HBO Europe, která provozuje televizní kanály HBO včetně vysílání originální produkce a poskytování vysílacích licencí, v zemích střední a východní Evropy včetně Česka, zvýšila v loňském roce tržby, provozní výsledek i čistý zisk. Ten dosáhl 1,36 mld. Kč (meziročně +17 %), tržby se zvýšily o téměř tři procenta na 7,18 mld. Kč. Vyplývá to z výsledků hospodaření společnosti v roce 2024 uvedených ve výroční zprávě. Společnost zároveň investovala přes 1,129 miliardy Kč, hlavně do licencí pořadů, dabingu a titulkování, což mělo podpořit rozšíření nabídky a zlepšení kvality vysílání.
Ekonomické ukazatele HBO Europe (tis. Kč)
Ukazatel | 2024 | 2023 | Meziroční změna (%) |
Tržby | 7 178 952 | 6 989 604 | +2,7 |
Provozní zisk | 1 632 982 | 1 274 021 | +28,2 |
Hospodářský výsledek za účetní období | 1 359 790 | 1 157 683 | +17,4 |
Zdroj: Výroční zpráva HBO Europe za rok 2024
Tržby z předplatného na domácím (tuzemském) trhu se meziročně zvýšily o více než pětinu (+21 %) a celkově dosáhly 769 mil. Kč. Struktura tržeb za rok 2024 ukazuje významný podíl zahraničních trhů. Tržby na zahraničních trzích dosáhly 2,293 miliardy Kč.
Převážná část domácích výnosů plyne z předplatného v oblasti kabelového vysílání, a to především od operátorů O2, Vodafone a T-Mobile a také za službu HBO Max. Firma ve výroční zprávě neuvádí, kolik předplatitelů eviduje.
Struktura tržeb HBO Europe (tis. Kč)
Kategorie | 2024 | 2023 |
Předplatné – domácí trh | 768 680 | 634 544 |
Předplatné – zahraniční trh | 2 292 666 | 1 786 830 |
Licenční poplatky – zahraničí | 3 818 253 | 3 898 966 |
Tržby z prodeje originální produkce – domácí trh | 23 937 | 9 047 |
Tržby z prodeje originální produkce – zahraniční trh | 275 416 | 658 885 |
Ostatní – domácí trh | 0 | 1 134 |
Ostatní – zahraniční trh | 0 | 198 |
Celkem tržby | 7 178 952 | 6 989 604 |
Zdroj: Výroční zpráva HBO Europe za rok 2024
HBO Europe je podle výroční zprávy klíčovou regionální dceřinou společností Warner Bros Discovery Inc., která hraje ústřední roli v evropské streamovací strategii. Spojení HBO Max a Discovery+, ke kterému loni došlo, má vést k růstu počtu odběratelů a konsolidace značky ve střední a východní Evropě. Zároveň zmiňuje záměr lepší monetizace prostřednictvím různých cenových modelů, včetně možností s podporou reklam. Základní předplatné s reklamou zatím HBO Max v Česku nenabízí. Postupně však reklamní vrstvu zavádí v evropských zemích. Dostupná už je například ve Francii, Německu, Polsku, Norsku, Dánsku, Belgii, Rumunsku nebo Finsku a od letošního dubna také ve Španělsku, Portugalsku a Andoře.
Hlavním předmětem podnikání HBO Europe je provozování televizního vysílání HBO v Česku, na Slovensku, Černé Hoře, Makedonii, Bosně a Hercegovině a poskytování vysílací licence pro Slovinsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Bulharsko, Chorvatsko a Srbsko.
-mav-