Nejhodnotnější fotbalové značky. Jak si stojí na startu nového ročníku?

sobota, 16. srpna 2025, 07:40 Marketing, Výzkum MediaGuru

Real Madrid a Barcelona dominují aktualizovanému žebříčku fotbalových značek od Brand Finance. Premier League je ale stále komerčně nejsilnější fotbalovou ligou světa.

Nejhodnotnější fotbalové značky 2025

Nejhodnotnější fotbalové značky 2025

Hodnota značek elitních fotbalových klubů roste, a to i přes rozdílné sportovní výsledky. Podle nejnovější studie Brand Finance se na prvních dvou místech globálního žebříčku umístily španělské kluby Real Madrid a FC Barcelona. Oba posílily nejen své finanční ukazatele, ale i pozici mezi globálními sportovními a spotřebitelskými značkami.

  • Real Madrid je v roce 2025 nejhodnotnější fotbalovou značkou světa s hodnotou 1,9 mld. EUR (+14 % meziročně). Kromě toho je také nejsilnější klubovou značkou a má nejvyšší tzv. enterprise value. Úspěch přichází navzdory tomu, že klub poprvé od roku 2021 nevyhrál žádnou hlavní trofej. Dva po sobě jdoucí rekordní roky z hlediska příjmů ukazují na vysokou odolnost a komerční potenciál značky.
  • FC Barcelona se posunula na druhé místo (1,7 mld. EUR, +11 %), čímž předstihla Manchester City. Klub v sezóně 2024/25 získal domácí treble – Supercopa, Copa del Rey a La Liga – a po letech finančních problémů plánuje návrat na nově zrekonstruovaný stadion Spotify Camp Nou.
  • Manchester City klesl na třetí pozici (1,4 mld. EUR, −11 %).
  • Liverpool zůstává čtvrtý (1,4 mld. EUR, +2 %) po zisku titulu v Premier League.
  • Paris Saint-Germain (1,4 mld. EUR, +13 %) poprvé pronikl mezi pět nejhodnotnějších značek. PSG vyhrál v sezóně 2024/25 Ligue 1, domácí pohár i historicky první Ligu mistrů.
  • FC Bayern Mnichov (hodnota značky vzrostla o 1 % na 1,3 miliardy EUR) zůstává nejhodnotnější fotbalovou značkou v Německu a celosvětově se drží na 6. místě.
  • Zbývající čtyři místa v první desítce nejhodnotnějších značek obsadily anglické kluby: Manchester United FC, Arsenal FC, Chelsea FC a Tottenham Hotspur FC.

Silná Premier League

Desítka nejhodnotnějších klubů Premier League má dohromady hodnotu 8,2 mld. EUR, což je 37 % z celkového součtu top 50. Na rozdíl od ostatních evropských lig se tato hodnota rozprostírá mezi více týmů – šest anglických klubů se pohybuje v absolutní špičce.

V La Lize tvoří Real Madrid a Barcelona 70 % hodnoty všech klubů, v Bundeslize má Bayern dvojnásobnou hodnotu oproti Borussii Dortmund a ve francouzské Ligue 1 převyšuje PSG (1,4 mld. EUR) druhý nejhodnotnější klub Olympique Marseille (197 mil. EUR) více než sedminásobně.

Značka jako klíčový faktor úspěchu

Studie zdůrazňuje, že silná značka není jen odrazem sportovních výsledků, ale i předpokladem dlouhodobého úspěchu. Hodnota značky podporuje příjmy ze sponzoringu, merchandisingu a globálního zapojení fanoušků, zároveň přitahuje investice a špičkové hráče. Konvergence sportu, kultury, zábavy a médií proměnila elitní kluby v globální spotřebitelské značky s vlivem daleko přesahujícím hranice hřiště i domácího trhu.

-mav-