
Zdroj: Ochnik
Polská módních značka Ochnik oznámila vstup na český trh. Do roku 2026 plánuje otevřít 15 až 20 prodejen s oblečením a doplňky po celém Česku. Značka Ochnik, která na polském trhu působí více než 35 let, je přední evropskou značkou v prodeji koženého oblečení, módních doplňků a zavazadel.
Po vstupu na slovenský trh v roce 2024 je česká expanze dalším krokem ve strategii rozvoje značky v regionu střední Evropy. Původně Ochnik zvažoval akvizici české značky Kara, jednání však neskončila dohodou, a tak se firma rozhodla vybudovat vlastní prodejní síť.
„Český trh jsme vyhodnotili jako velmi perspektivní. Geografická i kulturní blízkost, podobné nákupní preference a rostoucí zájem o prémiovou módu nám dávají optimistický výhled na rozvoj značky v Česku,“ uvedl Marcin Ochnik, předseda představenstva Ochnik S.A. „Českým zákazníkům chceme nabídnout moderní prodejny, široký sortiment a vysokou kvalitu, kterou v Polsku oceňují již celé generace.“
Společnost aktuálně provozuje síť více než 130 prodejen v Polsku, Německu, na Ukrajině a Slovensku, a nabízí dámské i pánské kolekce – od svrchního oblečení a kožených bund přes kabelky, kufry a tašky až po textilní doplňky a cestovní vybavení.
Značka Ochnik je představována jako symbol úspěchu polského podnikání po roce 1989. Od rodinné krejčovské dílny na výrobu kožených bund rozšířila produktovou nabídku a vytvořila evropskou prodejní síť. Dnes patří k nejrychleji rostoucím módním značkám v Polsku s odhadovaným obratem 150 milionů eur v roce 2025.
-mav-