
Michael Štádler, zdroj: Adform
Společnosti Adform a Seznam.cz rozšiřují spolupráci v oblasti reklamních technologií. Seznam, který již několik let využívá Adform Data Management Platform (DMP) a Demand Side Platform (DSP), nyní zavádí také Adform Supply Side Platform (SSP). Tento krok otevírá nové možnosti pro efektivnější programatický prodej reklamního prostoru na Seznam.cz.
Implementace nové technologie přinese vylepšený cookie matching s úspěšností až 99,5 %, což má umožnit efektivnější monetizaci reklamního prostoru i dat. SSP má navíc usnadnit řešení případných problémů u dealů z Adform DSP. Zároveň se zjednoduší využívání 1st party identifikátoru Czech Ad ID, který podpoří přesnější cílení a posílí nezávislost na globálních technologických platformách. Zadavatelé by měli mít i větší kontrolu nad průběhem a vyhodnocováním kampaní.
V první fázi, tedy do konce roku 2025, bude Adform SSP využíván pro prodej reklamního inventáře prostřednictvím otevřené aukce. Od ledna 2026 se pak rozšíří i na oblast privátních dealů.
„Mám obrovskou radost, že se nám podařilo ještě více rozšířit naši dlouholetou a úspěšnou spolupráci a že Seznam bude nyní využívat naše SSP řešení, které přinese výrazné benefity, jak Seznamu, tak i našim klientům na straně buy-side. Zároveň díky naší podpoře identifikátoru Czech Ad ID přinese toto spojení menší závislost celého trhu na globálních technologických platformách,“ říká Michael Štádler, Country Manager Adform CZ&SK.
„Integrací Adform SSP zvyšujeme nově výkon v síti Seznam Partner a v produktu Seznam.cz Newsfeed. Pro klienty to zároveň znamená možnost efektivnější správy RTB od Seznamu prostřednictvím kompletního full-stack řešení Adformu, které umožňuje dosahovat vyšší efektivity s match rate blížící se 100 %. Inzerentům budeme moci skrze Adform také nabídnout více reklamního prostoru a rychlejší start kampaní díky auditu kreativ v rámci jednoho reklamního systému,“ dodává Ondřej Krišica, člen představenstva Seznam.cz.
-stk-