
Oktagon má nové motto "Face Your Fear", postav se stvému strachu. Zdroj: Oktagon
Po necelých deseti letech se Oktagon rozhodl nahradit dosavadní heslo „V každém z nás je bojovník“. Podle průzkumu společnosti Behavio si jej s organizací spojovalo 72% dotázaných fanoušků. Zakladatel Pavol Neruda vysvětlil, že nové motto čerpá ze stejné podstaty, jen ji posouvá dál: klíčovým prvkem bojovníka je schopnost čelit vlastnímu strachu. Spolumajitel Ondřej Novotný dodal, že téma je současně důležité i pro celou společnost.
Rebranding reflektuje růst organizace, která z původně regionální značky vyrostla v evropského lídra schopného vyprodat arény i stadiony. Významným milníkem se stal loňský rekordní event v Německu s účastí téměř 60 000 diváků. Head of Brand Marketing Jiří Sainer uvedl, že proto bylo potřeba přijít s globálně srozumitelným poselstvím a zjednodušit i oficiální název vypuštěním zkratky MMA. Změny se projeví v obsahu, merchi, spolupráci s partnery, ale i v celkové prezentaci značky.
Novou filozofii doprovodily i vizuální prvky a projekty. Organizace představila logo v čistší podobě, speciální mural na pražském Smíchově od studia drawETC věnovaný Karlosu Vémolovi a Attilu Véghovi, a video vytvořené slovenskou skupinou OPA. Do další fáze rebrandingu se zapojují samotní zápasníci, kteří hovoří o svém strachu a jeho překonávání. Jako příklad uvedla organizace slovenskou zápasnici Lucii Szabovou.
Oktagon zároveň rozšířil své aktivity o spolupráci s neziskovým sektorem. Organizace oznámila partnerství s projekty F*ck Cancer a Liga za duševné zdravie, přičemž spolupráce s druhou jmenovanou bude poprvé představena na turnaji Oktagon 77 v Bratislavě. Rebranding je tak nejen vizuální změnou, ale i začleněním nového přístupu do komunikace s fanoušky a partnery.
Nové motto bude rámovat celou éru, která vyvrcholí v roce 2026 při oslavách desátého výročí Oktagonu. Organizace chystá několikadenní akci na pražské Štvanici, kde proběhne velkolepá oslava první dekády. Face Your Fear se tak stává nejen sloganem, ale klíčovou součástí příběhů bojovníků, veřejně známých osobností a celé značky, která míří ještě více za hranice domácí scény.
-lukpol-