
Zdroj: Allwyn
Největší česká loterijní společnost Sazka se ke konci ledna 2026 přejmenuje na Allwyn. Firma to oznámila v pondělí s tím, že změna navazuje na přejmenování mateřské skupiny Sazka Group na Allwyn v roce 2021.
Podle společnosti se rebranding dotkne vizuální identity i prodejní sítě, samotné produkty a jejich názvy však zůstanou zachovány. Hráči se tak dál setkají s tradičními hrami jako Sportka, Eurojackpot nebo Černá perla.
Generální ředitel Sazky Aleš Veselý uvedl, že přechod na značku Allwyn má symbolizovat nový začátek a umožnit firmě lépe využívat synergie v rámci mezinárodní skupiny. „Se změnou názvu přijde nová energie a věřím, že i posun ve vnímání značky jako více moderní a atraktivní pro mladší generaci. Přijetí jména naší mateřské loterijní skupiny nás více propojí s globálním světem,“ řekl. Dodal, že český trh má být laboratoří pro inovace, které by mohly najít uplatnění i na dalších trzích.
Změna názvu připadá na rok, kdy společnost oslaví 70 let své existence. Podle vedení firmy značka Sazka v současné podobě narážela na limity dalšího rozvoje, zatímco Allwyn se profiluje jako globální hráč v loteriích a zábavě. Skupina působí kromě Česka také v Rakousku, Řecku, Itálii či Velké Británii a od loňska i ve Spojených státech.
Lednový rebranding bude doprovázet rozsáhlá komunikační kampaň. Od 1. října odstartuje první kampaň vysvětlující spojení Sazky a Allwynu, doplněná instalací s názvem Štěstí v podobě 14 dvoumetrových barevných čoček na náměstí Republiky v Praze během Signal Festivalu. Další kroky zahrnou image kampaň při samotném přejmenování a komunikaci produktových novinek.
Českým zákazníkům má přinést nové zážitky partnerství Allwynu s Formulí 1 a týmem McLaren. Připravují se novinky pro prezentaci Allwynu na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. Sazka zůstane podporovatelem českého sportu, parasportu, a dál bude rozvíjet mladé sportovce v programu Sazka Champs a přispívat k rozvoji cyklistiky.
Součástí změny bude modernizace prodejní sítě i digitálních kanálů. Žlutou kouli na více než osmi tisících prodejních míst po celé republice postupně nahradí symbol čočky s písmenem A, doplněný o tyrkysovou barvu. Rebranding se v příštím roce dotkne více než osmi tisíc prodejních míst po celém Česku včetně tří tisíc venkovních instalací. Nově si zákazníci budou moci vsadit nebo koupit los i v menších provozovnách, jako jsou kavárny či pekárny, díky mobilním terminálům. Upravenou vizuální identitu získá také web a mobilní aplikace.
Firma zároveň plánuje uvést nové produkty. Už nyní je k dispozici bonusová nabídka Allwyn Joker, která násobí výhry a přináší i možnost zážitku - jet na velkou cenu Formule 1. V roce 2026 bude uvedená nová produktová vertikála FunPark, kombinující nový typ instantních her s gamifikací.
-mav-