Skupina Twist, konkrétně společnost Pitstop Minimarket, kupuje 40 prodejen od sítě Víno & Destiláty. Prodejny přebírá od společností VD Vinotéky Morava, VD Vinotéky, Víno Market Morava, Víno Market a Tap Víno formou odštěpení závodu, součástí transakce je i akvizice e-shopu.
Twist si od akvizice slibuje zisk atraktivních lokalit v návštěvnicky úspěšných obchodních centrech. Začlenění do portfolia, které dnes čítá značky Trdlokafe, Bubblify, Oxo, Rio, Kytky od Pepy nebo Kofi-Kofi, umožní nejen najít koncept pro lokality reflektující aktuální zákaznické preference, ale také nabídku pro franšízanty.
Stejně jako v případě značek Kofi-Kofi a Kytky od Pepy zůstávají v případě Víno & Destiláty aktivní původní majitelé, kteří pomohou integraci značek pod skupinu Twist s důrazem na dodavatelský řetězec. „Nadále chceme podporovat české a moravské vinaře na jejich cestě k zákazníkům, zvláště těm novým, kteří tradiční retail nevyhledávají nebo je jejich objevování českých produktů nové,” zdůrazňuje zakladatel a CEO skupiny Twist Radek Klein.
„Víno & Destiláty je značka s dlouhodobě prokazatelnými výsledky a popularitou u zákazníků. Vidíme v ní velký potenciál i díky tomu, že jsou prodejny rozprostřeny po celé České republice, zejména v obchodních centrech. Naším cílem je adaptovat značku na aktuální trendy, přiblížit se zákazníkům marketingově a nabídnout produkty – například prosecca, perlivá vína či kvalitní destiláty, které odpovídají současným preferencím. Velký prostor vidíme také v zapojení do rozvozových platforem, kde Víno & Destiláty dosud nepůsobily, ačkoliv data ukazují rostoucí zájem zákazníků o alkohol doručený přímo domů,“ říká Daniel Ryška, COO skupiny Twist.
„Trh s alkoholem jako celek dlouhodobě neklesá – mění se však nákupní chování zákazníků. Klesá návštěvnost barů, restaurací a klubů, což akceleroval i covid či následné zdražení služeb. U Víno & Destiláty vidíme i synergii s naším projektem Kytky od Pepy – propojení květin s vínem či proseccem je pro zákazníky přirozené. Stejně jako u Kytek od Pepy, kde jsme z 22 poboček během krátké doby vyrostli až k hranici 100 obchodů. Hlavní prioritou naší skupiny je nyní soustředění týmu na integraci značek, optimalizaci provozu a zákaznickou zkušenost, kde cítíme dluh vůči minulosti, kdy jsme se soustředili na rychlý růst a zisk tržního podílu,“ doplňuje Klein.
Twist zároveň potvrzuje, že jedná se dvěma dalšími společnostmi z maloobchodního sektoru. „Nacházíme se ve fázi detailní due diligence, analyzujeme tržby, nájmy i náklady na suroviny. Obě společnosti působí na trhu více než 10 let, vykazují stabilní ziskovost, ale jsou spíše lokálně ukotvené a nemají zkušenosti s růstem do širšího měřítka. To je příležitost, kde jim naše zkušenosti a zázemí mohou pomoci,“ dodává Ryška.
-stk-