Z hokejových klubů na sítích vedou Sparta a Kometa

neděle, 14. září 2025, 07:50 Marketing MediaGuru

Kluby s nejvyšší návštěvností na stadionech zároveň nejlépe pracují na sociálních sítích, ukazuje analýza studia Breakit.

Zdroj: Freepik

Zdroj: Freepik

Na sociálních sítích vládnou extralize dva týmy: Sparta a Kometa. Zatímco Kometa je nejúspěšnější na Facebooku, ostatní sociální sítě ovládá Sparta. V závěsu jsou Pardubice, ostatní hokejové týmy ale ani v posledním roce na svých prezentacích na sociálních sítích příliš nezapracovaly, uvádí aktuální analýza studia Breakit.

„Kometa, Dynamo a Sparta dlouhodobě úspěšně budují fanouškovskou komunitu a komunikaci s ní. Úspěch mezi fanoušky samozřejmě jde ruku v ruce s úspěchem na ledě. Proto i Kometě oproti minulému roku přibylo nejvíce sledujících. Ale není to jen o sportovních úspěších, tyhle týmy jsou v budování fanouškovské komunity zkrátka výrazně dál než ostatní,“ vysvětluje Radek Sitta, majitel agentury Breakit, která působí na poli sportovního marketingu. 

Možnosti využití sociálních sítí rozšiřuje dnes i rychlý nástup AI. Klubům se tak otevírá prostor pro to, aby si od sponzorů i fanoušků sáhly sportovní kluby na ještě více peněz. „Některé kluby to pochopily a s fanoušky pracují komplexně. Učí se je poznávat, připravovat jim individuální nabídky a zážitky. Ty týmy, které s tím začnou nejdřív, tak budou mít velký náskok a výhodu,“ říká Radek Sitta s tím, že AI může jednotlivým klubům přinést i miliony korun ročně.

Sociální sítě v tomto směru hrají už nezastupitelnou roli. Zatímco na Facebooku nebo Instagramu jsou všichni, jiné sociální sítě týmy ještě přehlížejí. Takovým příkladem je TikTok, kde mohou týmy oslovovat především mladé publikum. „Tři týmy na TikToku vůbec nejsou nebo jejich profily nejsou jednoduše dohledatelné. A naopak Sparta tam má skoro dva miliony lajků,“ vypočítává Radek Sitta.

Komplexní a detailní komunikace a práce s brandem i fanoušky přitom nejen zvyšuje návštěvnost na stadionech, ale zvyšuje i jejich loajalitu. Budoucnost je přitom v individualizovaných nabídkách a růstu marketingových příjmů klubů. „Fanoušek už nechce svůj tým jen vidět naživo na stadionu nebo sledovat v televizi. Potřebuje komplexní zážitek, chce být nedílnou součástí klubu. A hokejové týmy se musejí naučit s tím pracovat, od loga a celkové vizuální identity přes práci na sociálních sítích až po merchandising. Návštěva stadionu je jen třešničkou na dortu,“ dodává Radek Sitta.

Podle něj tak není překvapivé, že právě kluby s nejvyšší návštěvností na stadionech zároveň nejlépe pracují na sociálních sítích. Průměrná návštěva na Spartě loni v základní části znovu překonala divácký rekord a přehoupla se přes 12800 tisíce na zápas, to je čtvrté nejvyšší číslo v Evropě (bez KHL). V playoff bylo prakticky pořád vyprodáno, což vedlo k unikátnímu průměru přes 17 tisíc lidí na zápas. „Není to ale jen o velké aréně. Je to o dlouhodobé práci klubu s fanoušky, o jasné klubové identitě, marketingové vizi i neustálé snaze o zlepšení diváckého zážitku. To vše se odráží v úzkém vztahu s fandy a zároveň to otevírá obrovský prostor do budoucnosti,“ radí Radek Sitta.

Počty sledujících českých hokejových týmů na sociálních sítích

 

Facebook

Instagram

X

Nej
Youtube video

TikTok

Počet lajků na TikToku

Průměr stadion ZČ

Sparta Praha

108 000

87 800

15 900

895 000

46 000

1 700 000

12.804

Dynamo Pardubice

79 000

60 600

13 600

105 000

11 800

290 500

9.637

Kometa Brno

144 000

67 100

11 300

335 000

10 500

389 400

6.755

Motor Č. Budějovice

44 000

25 900

4 600

467 000

-

-

6.179

Vítkovice Ridera

52 000

27 200

7 000

138 000

5 100

258 600

5.520

Bílí Tygři Liberec

41 000

35 200

2 400

242 000

7 400

176 700

5.437

Škoda Plzeň

53 000

37 900

7 600

57 000

3 900

74 800

5.068

Mountfield HK

27 000

27 800

6 700

95 000

-

-

4.474

HC Olomouc

23 000

21 900

5 700

60 000

4 000

82 200

4.754

Verva Litvínov

33 000

23 000

5 900

40 000

4 400

89 500

4.740

Oceláři Třinec

49 000

38 200

8 200

144 000

1 600

3 900

4.876

Energie Karlovy Vary

32 000

24 600

6 000

120 000

4 900

99 700

4.496

BK Mladá Boleslav

14 000

15 700

4 200

19 000

-

-

3.383

Rytíři Kladno

43 000

32 700

6 100

163 000

2 500

24 300

3.456

-stk-