Značka prémiové tequily Patrón byla založena v roce 1989, vyráběna je z modré agáve z oblasti Jalisco v Mexiku, zdroj: Coca-Cola HBC.
Český trh s lihovinami zažívá transformaci. Zatímco celková kategorie prochází obdobím stabilizace, segment tequily roste dvouciferně. Spotřebitelé stále častěji sahají po prémiových a ultra-prémiových produktech.
Podle aktuálních tržních dat se objemové prodeje lihovin v českém retailu meziročně pohybují na úrovni -1,9 %. Segment tequily však tento vývoj výrazně překonává a vykazuje meziroční růst o 24 %. Tím se řadí mezi nejrychleji rostoucí kategorie v rámci spotřeby lihovin na českém trhu. Vyplývá to z aktuálních údajů společností Nielsen a Dotykačka.
V gastronomii zaznamenává tequila rovněž zajímavý vývoj. Zatímco objem prodejů se pohybuje na úrovni -4 %, což je znatelně méně než celkový vývoj kategorie lihovin (-6,1 %), tržby naopak vykazují růst o 3 %. Tequila se v současnosti podílí zhruba 1 % na celkovém prodaném množství lihovin v gastru. Růst tržeb při stabilizovaných objemech signalizuje posun spotřebitelů směrem k prémiovějším produktům.
„Rostoucí zájem o prémiové tequily odráží změnu v chování českých spotřebitelů, kteří stále více oceňují kvalitu, autenticitu a řemeslnou preciznost,“ říká Kateřina Valoušková, jež působí ve společnosti Coca-Cola HBC ČR a SR jako brand manažerka značky tequily Patrón z portfolia Bacardi.
Dynamický růst tequily v retailu, kombinovaný s premiumizací v gastrosegmentu, potvrzuje rostoucí sofistikovanost českých spotřebitelů a jejich zájem o tento tradiční mexický destilát.
-stk-