Coop a Orlen otevírají stanici s automatizovanou prodejnou

čtvrtek, 11. prosince 2025, 07:20 Aktuality, Retail MediaGuru

Coop a Orlen představují první čerpací stanici s automatizovanou prodejnou a digitálním avatarem. 

Na čerpací stanici u dálnice D7 v Panenském Týnci otevírá Orlen ve spolupráci se sítí Coop automatizovanou prodejnu, jež je v provozu nepřetržitě, tedy sedm dní v týdnu a dvacet čtyři hodin denně. Novinkou je i digitální avatar, který bude zákazníkům asistovat s nákupem v prodejně. Jde o první realizaci takovéhoto konceptu na čerpací stanici v Česku. 

„Pro koncept automatizovaných prodejen 24/7 nacházíme stále nová uplatnění. Naším primárním cílem je využívání technologie v prodejnách v regionech. Zároveň se však ukazuje, že koncept se skvěle hodí také pro turistické lokality, letiště, nemocnice či univerzitní kampusy. Jde obecně o místa, kde zákazníci vyžadují vysokou časovou flexibilitu,“ vysvětluje Lukáš Němčík, místopředseda představenstva skupiny Coop pro služby. Obchod v Panenském Týnci je v pořadí 94. prodejnou tohoto druhu sítě Coop.

Orlen na samoobslužné čerpací stanici prodává pohonné hmoty Efecta a Verva a k dispozici je i dobíjecí stojan pro elektromobily. „V rámci naší nové strategie se při posilování nepalivového segmentu zaměřujeme na budování externích partnerství jak na našich čerpacích stanicích, tak i mimo ně. Příkladem je naše spolupráce s řetězcem Coop na dvou úrovních. První zahrnuje plně automatizované prodejny Coop na našich čerpacích stanicích a druhou je rozšíření našeho kávového koutku Stop Cafe – s automatickým kávovarem a vybranými produkty privátní značky Stop Cafe – do prodejen Cooop. Podobné typy spolupráce si klademe za cíl zavést i v dalších zemích v rámci naší mezinárodní sítě Orlen, která zahrnuje více než tři a půl tisíce stanic v sedmi evropských zemích,“ říká Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny Orlen Unipetrol zodpovědná za maloobchod v Česku, Maďarsku a na Slovensku

Novinkou je také digitální prodejní asistentka, zdroj: Orlen.

Novinkou je také digitální prodejní asistentka, zdroj: Orlen.

Další novinkou, kterou Coop začíná ve svých prodejnách testovat, je využívání digitální prodejní asistentky, který bude zákazníkům pomáhat s nákupem a jejich dalšími potřebami. Avatar dostal jméno Míša a zákazníci v Panenském Týnci si jej budou moci vyzkoušet jako první. Míša bude umět zákazníkům například poradit s akčními nabídkami nebo s orientací v prodejně. Dodavatelem technologie je česká společnost Next mind. „S Míšou si zákazníci mohou buď normálně popovídat nebo využít ke komunikaci obrazovku. Nyní chceme především otestovat reálné využití technologie v provozu, získávat zpětnou vazbu od zákazníků a postupně rozvíjet další funkce,“ vysvětluje Miloslav Bartoň, ředitel společnosti Next mind.

-stk-