Mediální slovník

PPC

Pay per Click. 

  1. Obdoba CPC neboli jeden ze způsobů placení za reklamu na internetu, kdy zadavatel platí nikoli za zobrazení, ale za prokliky. Reklamy se zobrazují zdarma a zadavatel za ně platí až v případě, kdy na ně uživatel internetu klikne. Tento platební model se využívá hojně v tzv. výkonnostním marketingu. 
  1. Označení textové reklamní kampaně (tzv. „pépécéčka“), tedy kampaně založené na placených textových inzerátech ve vyhledávačích. PPC inzeráty se zobrazují buď na prvních několika pozicích ve výsledcích vyhledávání, nebo na pravé straně vedle nich a nesou označení „Sponzorováno“. Tato forma reklamy patří pod tzv. Search Engine Marketing (SEM). 

Mezi nejvyužívanější PPC systémy v ČR patří: 

  • AdWords – PPC systém vyhledávače Google 
  • Sklik – PPC systém portálu Seznam 
  • Etarget – PPC systém běžící na více jak 280 serverech českého internetu 

Některé původní PPC systémy již rozšířily své služby a zobrazují nejen text, ale i bannery, video či miniaplikace (tzv. gadgets). Stejně tak je možno v rámci nich využít jiné cenové modely (např. CPL, CPM). 

 

Související pojmy:

Slovník internetové reklamyÚvod do internetového trhuVýkonnostní marketingSearch Engine Marketing

Kategorie