Mediální slovník
Astroturfing
Forma guerilla marketingu, nástrojem PR. Astroturfingové kampaně se využívají v oblasti propagace, showbyznysu nebo politiky, jejichž cílem je vyvolat falešný dojem spontánní, přirozené a pozitivní reakce, skrýt plánované komerční či politické sdělení pod roušku rádoby nezávislého chování veřejnosti. Reakce je však uměle zinscenovaná a strategicky vytvořena. Účelem je vyvolat pozitivní obraz o klientovi v očích veřejnosti.
Astroturfing využívá masmédia, v současnosti hojně internet, kde se snaží najaté osoby ovlivňovat veřejné mínění v rámci diskusí a na sociálních médií. Patří k agresivním a neetickým formám guerilla marketingu.
Název astroturfing pochází od názvu firmy AstroTurf, výrobce umělých trávníků, tedy produktu, který se snaží vypadat jako přirozený.
Související pojmy:
Slovník internetové reklamy, Úvod do internetového trhu, Výkonnostní marketing, Search Engine Marketing